فعالیت‌های جهادی حد و مرزی ندارد
کد خبر: 4017974
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵

فعالیت‌های جهادی حد و مرزی ندارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: حد و مرز برای انجام فعالیت‌های جهادی و بسیجی نباید وجود داشته باشد و فعالیت‌های شاخص این گروه، باید الگوی مسئولان دانشگاه قرار گیرد.

محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، امروز، 11 آذرماه در آیین افتتاحیه گروه جهادی پایگاه مقاومت بسیج کارکنان این دانشگاه اظهار کرد: فرهنگ بسیج، کار به بروکراسی اداری ندارد چرا که خود یک رفتار و الگو است.

دهقانی اشکذری با بیان اینکه انجام هر حرکت خوب در هر مسیر و جایگاهی یک فعالیت فرد بسیجی محسوب می‌شود افزود: از اولویت‌های گروه‌های جهادی باید نصب تمثال شهدای مدافع حرم مانند شهید محمدخانی، شیخ الاسلامی و ... در دانشگاه باشد.

وی ادامه داد: همچنین در فعالیت‌های جهادی باید انسان‌های خدمت‌دهنده به کار گرفته شوند و در هر نقطه‌ای باید بر اساس مشارکت جهادی فعالیت‌ها صورت گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد مبحث آب استان یزد را از اولویت‌ها عنوان کرد و بیان کرد: این موضوع باید در اولویت گروه‌های جهادی قرار گیرد. در واقع در زمینه مسئله آب، بحث فرهنگ آب مهم است زیرا که اسراف ریشه قرآنی دارد و باید در این راستا بروکراسی را شناخت و در کار جهادی طرح‌های همکاران با این محوریت سرلوحه قرار گیرد. 

دهقانی با اشاره به لزوم هم‌افزایی و انسجام بیش از پیش در راستای شروع به کار این گروه جهادی تأکید کرد: حد و مرزی برای انجام فعالیت‌های جهادی و بسیجی نباید وجود داشته باشد و فعالیت‌های شاخص این گروه جهادی باید سرلوحه و الگوی مسئولان دانشگاه در عرصه‌های مختلف باشد. 

سرگرد پاسدار سیدحسین حسینی، فرمانده حوزه یک اداری حضرت قائم(عج) نیز در این نشست اظهار کرد: روحیه انقلابی و جهادی باید احیا شده و ایجاد این فضا در اولویت باشد. دشمن در مسیر سایش سرمایه نظام که بسیج است، گام برداشته و باید در مسیر خدمت به مردم صادقانه رفتار کرد که یکی از آن همین حرکت‌های جهادی است. بسیج همیشه حماسه‌ساز بوده ولی نوع حماسه در عصر حاضر تغییر کرده است. این گروه مبارزه با فقر و محرومیت‌زدایی را سرلوحه قرار دهند چرا که عرصه عوض شده ولی حماسه همان حماسه است.

حسینی گفت: در حوزه‌های تخصصی باید با همکاری و تعامل با دانشگاه این ظرفیت‌ها با همکاری بسیج شناخته شده و به کار گرفته شود.

حجت‌الاسلام حسن زارع، مسئول دفاتر نهاد رهبری واحدهای دانشگاهی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به صحبت مقام معظم رهبری در کتاب اندیشه‌های انقلاب در بحث سوم راجع به ایمان همراه با عمل را مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه همه ما مدعی هستیم و لذا در میدان عمل باید در صحنه باشیم گفت: باید در میدان جهاد وارد شد و حق آن را ادا کرد و این فرصت باید غنیمت شمرده شود. 

حجت‌الاسلام نورالدینی، مسئول تعلیم و تربیت حوزه یک بسیج ادارات ناحیه یک یزد نیز در این مراسم گفت: تمام هم و غم دشمنان از بین بردن بسیج است چرا که حرکت‌ها و روحیه بسیجی در جنگ تأثیرگذار بود.

نورالدینی در گام اول انقلاب نقش بسیج را کاملاً کلیدی دانست و گفت: در گام دوم با عنایت رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب که تماماً بیان شده در آنچه که می‌توانیم در این مسیر انجام دهیم باید دقت نظر صورت گیرد و این ایمان روشن به صحبت حضرت آقا است که باید سرلوحه در این مسیر قرار گیرد.

مسئول تعلیم و تربیت پایگاه مقاومت بسیج ناحیه یک یزد تأکید کرد: رویکرد جدی بسیج به ویژه در ادارات کشور باید کمک به محرومیت‌زدایی باشد. بسیج تا زمانی که در میان مردم و برای مردم، انجام وظیفه کند، منشأ خیر و برکت خواهد بود.

یادآور می‌شود در این نشست اکبر داستان معاون، محمود تیموری تدارکات و پشتیبانی، علیرضا ثابت ارتباط با خیران، علی زادمهر مستندسازی و اطلاع‌رسانی، سعیده مدنی امور بانوان، علی رحیمی امور مالی، سیدابوالفضل قبله‌زاده امورایتام به عنوان مسئولان جدید کمیته اجرایی گروه جهادی معرفی شدند.

این کمیته با هشت کارگروه تعلیم و تربیت، روانشناسی و مشاوره، عمرانی، حقوقی، کمک‌های غیرنقدی، بهداشت و درمان، مهارتی و کارآفرینی و تسهیل‌گری ازدواج فعالیت خود را آغاز کرد.

همچنین حکم ابلاغی ناحیه یک مقاومت بسیج به علی صادقی به عنوان مسئول گروه جهادی کارکنان دانشگاه آزاد یزد تقدیم شد.

انتهای پیام
captcha