قبوض جدید گاز با تنبیه و تشویق برای مشترکان پرمصرف و کم‌مصرف
کد خبر: 4016837
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
سرپرست شرکت گاز خبر داد:

قبوض جدید گاز با تنبیه و تشویق برای مشترکان پرمصرف و کم‌مصرف

سرپرست شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای محاسبه بهای گاز مصرفی در بخش خانگی، ۱۲ پله تعریف شده است، گفت: مشترکانی که کمتر از ۵۰۰ متر مکعب گاز در ماه مصرف می‌کنند، مشمول افزایش قیمت نخواهند شد و سایر مشترکان بر اساس میزان مصرف هزینه گاز مصرفی آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

قبض گاز

جهانبخش سلیمیان، سرپرست شرکت گاز چهارمحال و بختیاری هفتم آذرماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به آخرین مصوبه هیئت دولت در خصوص افزایش هزینه بهای گاز برای مشترکان خانگی، اظهار کرد: این مصوبه از ابتدای آذرماه به شرکت‌های گاز ابلاغ شده و لازم‌الاجراست، بهای گاز مصرفی برای مشترکان این بخش به‌صورت پلکانی در فصول سرد سال محاسبه می‌شود، فصول سرد سال در بازه زمانی ۱۶ آبان تا ۳۱ فروردین‌ماه تعریف شده است.

سرپرست شرکت گاز استان افزود: برای محاسبه بهای گاز مصرفی در بخش خانگی ۱۲ پله تعریف شده است، در پله اول مشترکانی که میزان مصرفشان بین یک تا ۳۰۰ متر مکعب است قرار می‌گیرند، پله دوم مشترکانی که میزان مصرفشان بین ۳۰۱ تا ۴۰۰ و در پله سوم مشترکانی که مصرفشان در بازه ۴۰۱ تا ۵۰۰ متر مکعب است، قرار دارند که این مشترکان مشمول افزایش قیمت نخواهند شد و در صورت کاهش مصرف مورد تشویق قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد مشترکان گاز مصرفی در چهارمحال و بختیاری ماهیانه کمتر از ۵۰۰ متر مکعب گاز مصرف می‌کنند، گفت: این مشترکان جزو مشترکان کم‌مصرف محسوب می‌شوند، مشترکانی که میزان مصرف گاز آن‌ها در رنج ۵۰۰ تا ۹۰۰ متر مکعب است در قبض مصرفی خود با افزایش قیمت روبرو خواهند شد، اما این تغییر قیمت محسوس نیست.

سلیمیان با اشاره به اینکه مشترکانی که میزان مصرف آن‌ها در ماه بین ۹۰۰ تا ۱۳۰۰ متر مکعب است در بازه مشترکان پرمصرف قرار می‌گیرند، بیان کرد: برای این مشترکان، شیب افزایش قیمت گاز مصرفی بالا خواهد بود و قیمت گاز بهای مصرفی آن‌ها تا دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

سرپرست شرکت گاز چهارمحال و بختیاری در خصوص بهای گاز مصرفی مشترکان بسیار پر مصرف، توضیح داد: این مشترکان در پله دوازدهم قرار می‌گیرند و بالای ۱۳۰۰ متر مکعب گاز مصرف می‌کنند که این افراد باید مابه‌تفاوت اضافه مصرف خود را با قیمت آزاد بپردازند، هفت درصد مشترکان گاز این استان بر اساس مصارف سال گذشته جزو مشترکان پرمصرف و ۴۸ نیز جزو مشترکان متعارف محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: مشترکانی که در مصرف گاز در پلکان یک تا سه قرار دارند و تحت پوشش کمیته‌امداد و سازمان بهزیستی هستند، بهای گاز مصرفی آن‌ها به نرخ صفر محاسبه خواهد شد.

سلیمیان با تأکید بر مصرف بهینه گاز توسط مشترکان در بخش خانگی، اداری، صنعت و اصناف، تصریح کرد: اگر مصرف گاز بهینه شود، آلودگی هوا نیز کاهش پیدا می‌کند و حال محیط‌زیست نیز خوب می‌شود، اگر مصرف برق نیز افزایش پیدا کند به تبع آن، افزایش مصرف گاز نیز در نیروگاه‌ها افزایش پیدا خواهد کرد و باید از مازوت نیز برای سوخت استفاده کنیم.

سرپرست شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ارتقای راندمان سامانه‌های حرارتی مانند موتورخانه‌ها در استان آغاز شده است، اظهار کرد: مشترکان مجتمع‌های مسکونی، مراکز خرید، ادارات و مدارس اگر قصد انجام این کار را داشته باشند مورد حمایت این شرکت قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: محاسبه هزینه بهای گاز مصرفی به‌صورت پلکانی تنها در بخش خانگی است و مشمول ادارات و واحدهای تولیدی نمی‌شود، برای حمایت از تولید شرکت گاز استان نمی‌تواند به تنهایی برای کاهش هزینه گاز مصرفی واحدهای تولیدی اقدام کند، این کار نیازمند مصوبه هیئت دولت است.

سلیمیان در پایان اظهار کرد: در اجرای طرح پایش در چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری ۱۱۹۸ بازدید از ادارات، مدارس، ویلاها، مساجد و اماکن عمومی انجام شده و مشترکانی پرمصرف اخطارهای لازم را دریافت و با آن‌ها نیز برخورد شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha