یکصد‌و‌سومین خانه هلال در اداره‌کل زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری افتتاح شد
کد خبر: 4016728
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

یکصد‌و‌سومین خانه هلال در اداره‌کل زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری افتتاح شد

در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی زندانیان و خانواده آنان، یکصدوسومین خانه هلال در اداره‌کل زندان‌های چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

افتتاح خانه هلال در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان، یکصد و سومین خانه هلال این اداره‌کل روز گذشته ششم آبان‌ماه با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه، معاونین جمعیت هلال احمر، مدیرکل و معاونین اداره‌کل زندان‌های استان و ضمن عقد تفاهم‌نامه همکاری افتتاح شد.

ایرج کیانی بروجنی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در آئین افتتاح این خانه هلال گفت: خانه‌های هلال به منظور ارتقای سطح آمادگی و تاب ‌وری جوامع محلی و با رویکرد مدیریت حوادث و سوانح در جامعه افتتاح می‌شوند. جمعیت هلال احمر در جهت تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر تلاش می‌کند تا با تأسیس خانه‌های هلال در شهرها و روستاها جامعه هدف بیشتری را تحت آموزش قرار دهد.

کیانی بیان کرد: فلسفه ایجاد خانه‌های هلال توانمندسازی جوامع است و اگر حادثه‌ای در یک منطقه رخ دهد اولین حاضران درصحنه اعضای خانه هلال محله و شهر هستند. در اینجا خانواده زندانیان از حیث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دچار مشکلات زیادی هستند که همکاری جمعیت هلال احمر می‌تواند بخشی از این مشکلات را حل کند چراکه یکی از وظایف اصلی جمعیت هلال احمر، تسکین آلام مردم است.

وی ادامه داد: از ابتدای راه‌اندازی خانه‌های هلال در چهارمحال و بختیاری، مجموع خانه‌های هلال فعال در سطح استان به 103 مرکز می‌رسد که در محله‌ها، روستا‌ها و شهر‌های استان افتتاح و راه‌اندازی شده است.

در ادامه حمیدرضا حیدری، مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان با مهم خواندن فعالیت‌های جمعیت هلال احمر، گفت: هرجا که نیاز به امدادرسانی باشد یا مردم گرفتار حادثه شده و نیاز به همدلی دارند، جمعیت هلال احمر یاری‌رسان آنان و از اولین گروه‌های حاضر در محل حادثه هستند.

حیدری تصریح کرد: در راستای برنامه‌ها و اهداف زندان‌ها و جمعیت هلال احمر همکاری‌های لازم برای پیشرفت و پیشبرد تشکیل خانه‌های هلال با قوت ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل زندان‌های استان تأکید کرد: با توجه به نیاز بسیاری از خانواده‌های زندانیان و حتی خود زندانیان به امر معیشت و سلامت و آموزش، جمعیت هلال احمر براساس وظیفه ذاتی خود و رعایت کرامت انسانی این خانواده‌ها می‌تواند به یاری آنان بشتابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر جعفری، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر استان نیز در پایان این مراسم، بیان کرد: خانه‌های هلال و مدیریت برنامه‌های آموزشی آن و ارتقای فرهنگ امدادی و داوطلبی بر پایه اصول و اهداف سازمانی و با تکیه بر آموزه‌های دینی بسیار ارزشمند است و از نمایان شدن تأثیرات این خدمات در سال‌های آینده خبرهای خوبی خواهیم شنید.

جعفری گفت: تمام کارهایی که انجام می‌دهیم در کارنامه اعمال ما ثبت خواهد شد و چه خوب است کارنامه ما با انجام کارهای خیر از جمله کمک کردن به خانواده زندانیان و حتی خود افراد گرفتار دربند درخشان شود.

انتهای پیام
captcha