تشریح برنامه‌های یوم‌الله 13 آبان در البرز
کد خبر: 4010291
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶

تشریح برنامه‌های یوم‌الله 13 آبان در البرز

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز ضمن تشریح برنامه‌های یوم‌الله 13 آبان در این استان، گفت: در این روز ملت ایران بار دیگر خشم خود را در برابر استکبار جهانی اعلام می‌کنند و نشان می‌دهند که ملت ایران آگاه و تسلط‌ناپذیر است.

13آبان

به گزارش ایکنا از البرز، حسین کاشانی‌پور، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز، 12 آبان در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محوریت تشریح برنامه‌های یوم‌الله 13 آبان برگزار شد، اظهار کرد: سیزهم آبان، روز جهانی استکبارستیزی و تبلور خشم ایران در برابر استکبار است.

وی افزود: در این روز ملت ایران بار دیگر خشم خود را در برابر استکبار جهانی اعلام می‌کنند و نشان می‌دهند که ملت ایران آگاه و تسلط‌ناپذیر است و می‌داند هزینه‌ تسلیم در برابر استکبار و ظلم بسیار بالاتر از هزینه‌ ایستادگی است.

کاشانی‌پور با یادآوری اینکه از بعد از پیروزی انقلاب تاکنون در مقابل آمریکا ایستادگی کرده‌ و توانسته‌ایم جایگاه ایران را در دنیا ارتقا ببخشیم و در مقابل مدعیان مدیریت جهان ایستاده‌ایم، گفت: با وجود اینکه آمریکا از رشد انقلابی ملت، دانش‌آموزان و دانشجویان ما می‌ترسد، اما این بالندگی همچون نهالی شروع به رشد کرده و به درختی تناور تبدیل شده است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات استان البرز با اشاره به اینکه سیزدهم آبان روز وقوع سه حادثه بزرگ در تاریخ انقلاب است، ادامه داد: اولین مناسب سیزدهم آبان تبعید حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۳ است که مأموران رژیم شاه حضرت امام خمینی(ره) را دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند. دلیل این موضوع نیز اعتراضاتی بود که امام خمینی(ره) نسبت به سیاست‌های استعماری و وابستگی رژیم شاه به آمریکا و قانون کاپیتولاسیون داشتند و سیطره آمریکا بر ملت ایران را مردود دانسته و خواستار جدایی شاه از سیاست‌های آمریکا شده بودند؛ همین موضوع باعث شد که آمریکا احساس خطر کرده و به شاه دستور داد امام را از امت جدا کند.

کاشانی‌پور بیان کرد: حادثه دوم در آبان سال ۱۳۵۷ رخ داد که دانش‌آموزان در اعتراض به رژیم شاه و دخالت‌های بیگانگان در ایران راهپیمایی کردند و مقابل دانشگاه تهران ۶۵ دانش‌آموز به خاک و خون کشیده شدند. البته در این موضوع نیز دستورات آمریکا در میان بود؛ در ششم آبان ۵۷ نامه‌ای از وزارت خارجه آمریکا به سفارت ایران می‌رسد که تأکید بر سیاست مبتنی بر زور در ایران می‌کند و مشاور رئیس جمهور آمریکا نیز وعده پشتیبانی از شاه را داده بود.

به گفته وی در دو حادثه قبلی آمریکا با تبعید حضرت امام و شهید کردن دانش‌آموزان به ملت ایران ضربه زد ولی ۱۳ آبان ۵۸ سیلی ملت ایرن به آمریکا بود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: شرایط در یک سال پس از انقلاب نشان‌دهنده توطئه‌های آمریکا در ایران بود و اشارات امام خمینی(ره) نیز به این موضع بود. بنابراین، دانشجویان و دانش‌آموزان آگاه و پیرو خط امام که در روز ۱۳ آبان ۵۸ برای تجلیل از شهدای دانش‌آموز گردهم آمده بودند به سمت لانه جاسوسی آمریکا که سفارت آمریکا نامیده می‌شد حرکت کرده و در آنجا وارد سفارت آمریکا شده و اثبات شد که آنجا مرکز توطئه‌های آمریکا بود. به فرمایش امام خمینی(ره) این روز انقلاب دوم نامیده شد.

کاشانی‌پور افزود: چندین سال سیزدهم آبان روز دانش‌آموز نامیده می‌شد ولی حلقه وصل اتفاقات این روز در سال‌های مختلف روابط دشمنانه آمریکا علیه ملت ایران و پاسخ ملت ایران به توطئه‌های آمریکا بود. بنابراین، مجلس در سال ۶۷ این روز را به‌عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری کردند که روز تبلور خشم ملت ایران علیه جنایتکاری‌های آمریکاست و ملت ایران اعلام می‌کند که ماهیت استکبار را شناخته است.

وی تصریح کرد: به فرمایش حضرت امام(ره) تا زیاده‌خواهی‌ها و مداخله‌گری‌های استکبار خاموش نشود جهان آرامش نمی‌یابد. ظلم به کشورها و ملت‌ها از ویژگی‌های استکبار است و باید در مقابل استکبار ایستاد. رهبر معظم انقلاب که جانشین شایسته حضرت امام خمینی(ره) هستند سیاست‌های ضد استکباری ایشان را ادامه داده و فرمودند اساسا سیاست ما آشتی‌ناپذیری با آمریکاست که مظهر استکبار است. روز ۱۳ آبان روز ایستادگی ملت ایران در برابر ظلم و ستم و استکبار است که قله آن امریکا ورژیم صهیونیست است. روز بیداری و آگاهی ملت ایران که دانشجویان و دانش‌آموزان آن را خلق کردند و در کنار رهنمودهای حضرت امام راحل ایستادند.

این مسئول در ادامه به تشریح برنامه‌های 13 آبان در البرز پرداخت و گفت: نواختن زنگ استکبارستیزی در دبیرستان شهیدستان، برگزاری مراسم فرزندان روح‌الله در کانون شهید فهمیده کرج، مراسم یک روز با شهدا و تکریم شهید بهنام محمدی در مدرسه شهید محمدی شهرستان فردیس، گلباران مزار شهدای دانش‌آموز، اردوی یک روزه از لانه جاسوسی توسط حوزه بسیج دانشجویی، برپایی غرفه نجوم و خلاقیت توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، نشست‌های بصیرتی و روشنگری با موضوع استکبارستیزی به‌صورت میدانی و مجازی توسط بسیج دانشجویی، پویش کشوری دنیای بدون آمریکا، مسابقه نقاشی افول آمریکا ویژه دانش‌آموزان هشت تا 13 ساله، از جمله این برنامه‌هاست.

این مسئول بیان کرد: همچنین همزمان با یوم‌الله 13 آبان اجتماع مردمی و دانش‌آموزی به‌صورت همزمان در شهر کرج، محوطه باز مصلی نماز جمعه با سخنرانی سردار شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعت 10، شهرستان فردیس، خیابان امام حسن(ع) نبش خیابان مصلی نمازجمعه شهرستان فردیس با سخنرانی امام‌جمعه شهرستان فردیس، شهرستان نظرآباد، مصلی نماز جمعه، جوار مزار شهدای گمنام با سخنرانی معاون هماهنگ‌کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه البرز، شهرستان طالقان، میدان شهید فتحی با سخنرانی نماینده مردم نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان در مجلس شورای اسلامی و شهرستان چهارباغ، مدرسه شهید کمالی‌زاده، با سخنرانی امام‌جمعه شهرستان چهارباغ برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha