روند واکسیناسیون در چهارمحال‌وبختیاری مطلوب است
کد خبر: 4007231
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
سید راشد جزایری:

روند واکسیناسیون در چهارمحال‌وبختیاری مطلوب است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تأکید بر اینکه روند انجام واکسیناسیون کرونا در چهارمحال و بختیاری مطلوب است، گفت: واکسیناسیون کرونا برای گروه سنی بالای ۶۰ سال به پوشش ۹۳ درصدی رسیده که از شاخص کشوری بالاتر است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سید راشد جزایری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد امروز یکم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، اظهار کرد: میزان رعایت پروتکل‌ها به زیر ۵۰ درصد رسیده، کوچکترین اشتباه در رعایت نکات بهداشتی ممکن است به قیمت جان افراد تمام شود.

وی با بیان اینکه طی هفته‌های گذشته با افزایش تعداد بیماران سرپایی در چهارمحال و بختیاری مواجه بودیم، گفت: خوشبختانه طی دو سه روز گذشته این روند کاهشی شده و به تثبیت رسیده است؛ با تثبیت موارد سرپایی، موارد بستری نیز به حالت ثبات خواهد رسید و در صورت تداوم این روند می‌توان به رسیدن به پایان پیک پنجم بیماری کرونا امیدوار بود.

جزایری با تأکید بر اینکه روند انجام واکسیناسیون کرونا در چهارمحال و بختیاری مطلوب است، یادآور شد: واکسیناسیون کرونا برای گروه سنی بالای ۶۰ سال به پوشش ۹۳ درصدی رسیده که از شاخص کشوری نیز بالاتر است، همچنین در حال حاضر واکسیناسیون گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال نیز به پوشش ۷۴.۵ درصد رسیده و روند مطلوبی را طی می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: در حال حاضر پنج برند واکسن آسترازنکا، اسپوتنیک، سینوفارم، کووبرکت و پاستو کووک در حال تأمین و تزریق است.

وی بیان کرد: در بین شهرستان‌ها دو شهرستان فارسان و بروجن در مقایسه نسبی با سایر شهرستان‌ها، از درصد واکسیناسیون کمتری برخوردار هستند که در این راستا نیز ضمن آموزش مردم از معتمدان و ظرفیت‌های موجود استفاده و به مردم توصیه می‌شود حتی یک ساعت و یک روز هم تزریق واکسن را به تاخیر نیندازند تا اگر وارد پیک ششم بیماری کرونا شدیم، تعداد موارد بستری و بیماران بدحال و نیازمند مراقبت‌های ویژه و فوتی‌های ناشی از کرونا کاهش پیدا کند.

جزایری بیان کرد: باتوجه به عدم پوشش و ایمنی کامل با تزریق هر دو نوبت واکسن کرونا، سازمان بهداشت جهانی، وزارت بهداشت و کارشناسان بهداشتی تأکید دارند که حتی در صورت انجام هر دو نوبت واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک مورد توجه قرار گیرد. همچنین به‌علت فرارسیدن فصل سرد سال و تأکید بر تهویه مناسب، توصیه می‌شود در کنار انجام واکسیناسیون، مردم از هرگونه تجمع و شرکت در مراسم‌های تجمعی پرهیز کنند.

انتهای پیام
captcha