فرهنگ وقف متناسب با نیازهای جامعه و مردم احیا شود
کد خبر: 4006652
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

فرهنگ وقف متناسب با نیازهای جامعه و مردم احیا شود

رئیس دانشگاه قم گفت: فرهنگ وقف باید متناسب با نیازهای جامعه و مردم احیا شود و واقفین با آگاهی از نیازهای موجود اقدام به وقف کنند تا بتوان بسیاری از مشکلات را رفع کرد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از  روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام عسگر دیرباز، رئیس دانشگاه قم طی سخنانی اظهار کرد: موقوفات زیادی در طول تاریخ اسلام و تشیع وجود دارد و در عرصه‌های مختلفی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: فرهنگ وقف باید متناسب با نیازهای جامعه و مردم احیا شود و واقفین با آگاهی از نیازهای موجود اقدام به وقف کنند تا بتوان بسیاری از مشکلات را رفع کرد.

رئیس دانشگاه قم بیان کرد: وقف کردن به اموال و عمر انسان برکت و ماندگاری می‌دهد و یک نیاز مهم انسانی و فطری است و پاداش و اجر معنوی آن سال‌ها پس از مرگ انسان نیز باقی می‌ماند.

دیرباز گفت: وقف دارای اشکال مختلفی است و می‌توان ارتباط مستقیمی میان موقوفات و نیاز جامعه به‌وجود آورد و در حوزه‌های مختلف درمان، بهداشت، معیشت، کسب علوم دینی، رشد و توسعه دانش مورد استفاده قرار داد.

وی تصریح کرد: در زمینه اشتغال جوانان، تولید و فعالیت‌های اقتصادی نیز ظرفیت‌های مهمی در وقف وجود دارد که اگر به خوبی فرهنگ سازی شود برکات زیادی در رفع مشکلات به همراه دارد.

رئیس دانشگاه قم با تقدیر از تلاش‌های اوقاف و امور خیریه نیز بیان کرد: بر اساس اولویت‌های کشور در سطح استان‌ها می‌توان به وقف جهت داد و بسیاری از نیازها را رفع کرد.

وی گفت: مسئولان و متولیان باید جایگاه و آثار و برکات وقف را به‌خوبی تبیین کنند تا در عرصه‌های جدید بتوان وقف را تقویت و زمینه پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی را فراهم کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: وقف گنجینه‌ای ماندگار است و باید اهمیت آن برای جامعه به‌خوبی تبیین شود تا از این سرچشمه الهی و معنوی در جهت خدمت به انسان و مسلمانان بهره گرفت.

انتهای پیام
captcha