شناسایی یک‌میلیون و ۶۵۰ آسیب‌دیده ناشی از کرونا در کشور
کد خبر: 3999972
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

شناسایی یک‌میلیون و ۶۵۰ آسیب‌دیده ناشی از کرونا در کشور

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه پایگاه‌های مقاومت در سراسر کشور تاکنون یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار نفر محروم و آسیب‌دیده ناشی از کرونا را شناسایی کرده‌اند، اضافه کرد: افراد متناسب با نیازشان بسته‌های حمایتی را دریافت می‌کنند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، امروز، سوم مهرماه در حاشیه رزمایش کمک مؤمنانه در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اجرای این طرح با صدور فرمانی از سوی مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفت در مرحله پنجم از این طرح تهیه بسته‌های معیشتی درمانی و بهداشتی، اقلام نوشت‌افزار، تبلت، جهیزیه، مرمت منازل در حوادث، ایجاد فرصت شغلی و آزادسازی زندانیان در دستور کار قرار گرفت تا اقشار مختلف به جهت بیماری کرونا متحمل آسیب نشوند.

وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس تقسیم کاری بین سپاه‌های استانی جهت انجام طرح مواسات صورت گرفته است، تصریح کرد: خوشبختانه در راستای اجرای طرح مردم و خیرین نیز ما را حمایت کرده و اجازه ندادند مردم بیشت آسیب ببینند.

زهرایی از گروه‌های جهادی فعال از جمله اقشار 22 گانه بسیج در راستای اجرای طرح کمک مؤمنانه تقدیر کرد و افزود: در 20 ماه گذشته این گروه‌ها به کمک مردم و خیرین وضعیت معیشتی افراد بی‌بضاعت را رصد کرده و نه تنها حمایت‌هایشان قطع نشد، بلکه افزایش نیز داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه اجرای طرح مؤمنانه تا پایان سال در 4 مرحله دیگر انجام می‌شود، ادامه داد: مراحل چهارگانه به مناسبت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، هفته وحدت، هفته بسیج و دهه فجر برنامه‌ریزی شده است که در زمان مقتضی اجرا خواهد شد. نهضت کمک مؤمنانه نیازمندانی را تحت پوشش دارد که مددجوی کمیته امداد یا بهزیستی نباشند.

زهرایی با اشاره به اینکه پایگاه‌های مقاومت در سراسر کشور تاکنون یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار نفر محروم و آسیب‌دیده ناشی از کرونا را شناسایی کرده‌اند، اضافه کرد: خدمات تخصصی و نقطه‌زنی شده است و این امر بدان معناست که افراد متناسب با نیازشان بسته‌های حمایتی را دریافت می‌کنند. رویکرد ما این است که خدمات را تخصصی کرده و طرح کمک مؤمنانه را بازتعریف کنیم.

وی از عموم مردم، جهادگران و بسیجیان استان مرکزی جهت حمایت از نهضت مؤمنانه تقدیر کرد و افزود: جهادگران استان د برخی از فعالیت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی پیشران هستند و از هیچ کمکی کوتاهی نمی‌کنند. بسیجیان این استان در ساخت منازل آسیب‌دیده از سیل به کمک بسیج سازندگی آمده و الگوی قابل تکثیر در سراسر کشور را ترسیم کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در پایان اتحاد و انسجام ایجاد شده بین گروه‌های جهادی استان را قابل قبول توصیف کرد و اظهار کرد: گروه‌های جهادی موتور محرک و پیشران مردم برای فتح خرمشهرهای پیشرو است و برای تحقق گام دوم به این عوامل نیاز داریم. خوشبختانه بسیج و گروه‌های جهادی این مجموعه امتحان خود را به خوبی پس داده و در اجتماع از جایگاه خوبی برخوردارند.

انتهای پیام
captcha