برگزیدگان استانی مسابقات سراسری قرآن در چهارمحال‌وبختیاری تجلیل شدند
کد خبر: 3999651
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
در قالب طرح «پنج‌شنبه‌های قرآنی»؛

برگزیدگان استانی مسابقات سراسری قرآن در چهارمحال‌وبختیاری تجلیل شدند

آیین تجلیل از نفرات برگزیده استانی در چهل‌و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم چهارمحال‌وبختیاری امروز اول مهرماه در قالب طرح «پنج‌شنبه‌های قرآنی» اداره‌کل تبلیغات اسلامی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، آیین تجلیل از نفرات برگزیده استانی در چهل‌و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم چهارمحال‌وبختیاری امروز اول مهرماه در قالب طرح «پنج‌شنبه‌های قرآنی» اداره‌کل تبلیغات اسلامی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان در این آیین با اشاره به ابتکار خوب در برگزاری برنامه پنج‌شنبه‌های قرآنی در گوشه و کنار استان، اظهار کرد: حقیقت این است که حتی اگر تمام لحظاتمان را هم به قرآن اختصاص دهیم و در محضر این کتاب آسمانی باشیم، باز هم جای کار وجود دارد چرا که قرآن ثقل اکبر و واسطه زنده میان ما و خدای متعال است.

وی با اشاره به شکایت پیامبر(ص) در روز قیامت مبنی بر مهجور ماندن قرآن در میان امت، بیان کرد: اگر مسئولان در کارها و برنامه‌های خود از قرآن سخن نگویند و سخنانشان مایه و محتوای قرآنی نداشته باشد، بدانند که گرفتار خسارت شده‌اند؛ وظیفه ما این است که سبک زندگی قرآنی را پیشه کنیم و لحظه لحظه عمر را نه‌تنها در گفتار بلکه در رفتار و عمل در محضر قرآن باشیم.

نکونام با تأکید بر اینکه جامعه امروز فاصله زیادی با جامعه قرآنی دارد، تصریح کرد: باید حتی‌الامکان سرمایه غنی قرآن در جامعه آموزش و ترویج داده شود و از روخوانی و تجوید گرفته تا ترجمه و مراتب و سطوح گوناگون تفسیر که عقب‌ماندگی وجود دارد، به مردم آموزش داده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: اختصاص یک روز ویژه به برنامه‌های قرآنی در سراسر استان فرصت مغتنمی است که آموزش و ترویج قرآن کریم را در جامعه شتاب می‌بخشد و این برنامه قرآنی هفتگی باید تقویت شود.

انتهای پیام
captcha