واکسیناسیون ۲۱.۵ درصد جمعیت چهارمحال‌وبختیاری تکمیل شد
کد خبر: 3999150
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹

واکسیناسیون ۲۱.۵ درصد جمعیت چهارمحال‌وبختیاری تکمیل شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در حال حاضر ۱۵۰ مرکز جامع سلامت و ۲۰ مرکز تجمیعی در استان فرآیند واکسیناسیون واجدین شرایط را انجام می‌دهند، تاکنون ۵۳ درصد جمعیت استان دز اول واکسن و ۲۱.۵ درصد جمعیت نیز هر دو دز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سید راشد جزایری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ۳۰ شهریورماه در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به ادامه‌دار بودن سیر نزولی شیوع بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: این روند در بسیاری از استان‌های کشور نیز ادامه دارد، اما در برخی استان‌های غربی خیز شیوع کرونا آغاز شده است، باید اقدامات اساسی تا انجام کامل واکسیناسیون صورت بگیرد تا شاهد خیز بعدی نباشیم.

جزایری با اشاره به روند نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری، گفت: در شهریورماه ۱۸ هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی بهداشتی در استان انجام شده است که از این تعداد ۱۲۳ مورد به مراجع قضایی معرفی و ۹۴ واحد نیز پلمب شد.

وی در خصوص فرآیند واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: در حال حاضر ۱۵۰ مرکز جامع سلامت و ۲۰ مرکز تجمیعی در استان فرآیند واکسیناسیون واجدین شرایط را انجام می‌دهند، تاکنون ۵۳ درصد جمعیت استان دوز اول واکسن و ۲۱.۵ درصد جمعیت نیز هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

جزایری افزود: هدف تزریق روزانه واکسن در چهارمحال و بختیاری ۱۴ هزار و ۱۵۰ دوز تعیین شده بود، اما روزانه به‌طور میانگین ۱۸ هزار و ۳۸۲ دز واکسن در استان تزریق می‌شود، تاکنون ۶۱۱ هزار و ۸۵۹ دز واکسن وارد استان شده که از این تعداد ۵۱۷ هزار و ۴۴۴ دز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه موجودی واکسن استان در حال حاضر ۹۴۴ هزار و ۱۵ دوز است، تصریح کرد: در پایگاه‌های واکسیناسیون استان واکسن سینوفارم، آسترازنکا و کوایران برکت موجود است که ۸۰ درصد واکسن تزریقی در استان سینوفارم بوده و برکت و آسترازنکا در رده‌های بعدی قرار دارد.

وی ادامه داد: افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه سلامت برای تزریق واکسن به پایگاه‌های تعیین شده مراجعه کنند، واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۷ تا ۱۸ سال نیز از روز گذشته آغاز شده است.

جزایری با بیان اینکه اگر پوشش واکسیناسیون به ۷۰ درصد نرسد، برنامه واکسیناسیون مفید نخواهد بود، گفت: باید همه واجدین شرایط برای تزریق واکسن ترغیب شوند تا پوشش واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری از ۵۳ درصد به ۷۰ درصد برسد، امیدواریم تا ۳۰ روز آینده تزریق واکسن در استان به اتمام برسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه تاکنون ۸۹ درصد افراد بالای ۶۰ سال در چهارمحال و بختیاری واکسینه شده‌اند، تأکید کرد: این مسئله در موج پنجم کرونا باعث کاهش مرگ و میر و بستری در بخش‌های مراقبت ویژه در این گروه سنی در استان شد.

انتهای پیام
captcha