مردم در دریافت واکسن تعلل نکنند / حذف شرط سنی واکسیناسیون در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3999119
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

مردم در دریافت واکسن تعلل نکنند / حذف شرط سنی واکسیناسیون در چهارمحال‌وبختیاری

معاون سیاسی، امنیتی استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: واکسن به اندازه کافی در استان موجود است، باتوجه به اینکه در روزهای آینده واکسیناسیون دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد، بنابراین مردم در دریافت واکسن تعلل نکنند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ۳۰ شهریورماه در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته روند شیوع بیماری کرونا در پیک پنجم نزولی شده است، اظهار کرد: متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ۵۰ درصد است و باتوجه به کاهش رعایت پروتکل‌ها در هفته‌های اخیر در کشور و در استان، وضعیت فعلی شکننده است و امکان افزایش آمار ابتلا وجود دارد.

مردانی افزود: اگر مردم واکسیناسیون و رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نگیرند، امکان ورود به پیک بعدی با سرد شدن هوا در هفته‌های آینده وجود دارد، مردم هم‌چنان باید به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ترغیب شوند.

وی با بیان اینکه محدودیت سنی برای تزریق واکسن افراد بالای ۱۸ سال در چهارمحال و بختیاری برداشته شده است، گفت: واکسن به اندازه کافی در استان موجود است، واجدین شرایط تزریق واکسن در اسرع وقت به مراکز تزریق واکسن در استان مراجعه و واکسن کرونا را دریافت کنند تا هرچه سریعتر شاهد پوشش کامل واکسیناسیون را در استان باشیم، باتوجه به اینکه در روزهای آینده واکسیناسیون دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد، بنابراین مردم در تزریق واکسن تعلل نکنند.

مردانی با تأکید بر اینکه بازرسی و نظارت بر نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید همواره با دقت انجام شود، خاطرنشان کرد: همه شهرهای چهارمحال و بختیاری از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده‌اند، اما در شهرستان‌های نارنجی و زرد باید بر اساس دستورالعمل‌ها محدودیت‌ها اجرا شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بیان کرد: محدودیت شبانه و ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به شهرهای نارنجی و زرد هم‌چنان پابرجا است و خودروهایی که محدودیت‌ها را رعایت نکنند، مشمول جریمه می‌شوند.

وی در پایان در خصوص سفر اربعین، توضیح داد: پیش شرط اعزام افراد به سفر اربعین تزریق دو دوز واکسن و تست منفی کرونا است، افراد نمی‌توانند حتی یک روز زودتر از موعد مقرر دوز دوم واکسن خود را تزریق کنند، بنابراین این افراد به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند.

انجام ۶۹۱ مورد بازرسی از ادارات چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال‌جاری

در ادامه جلسه شهاب قائدی، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری ۶۹۱ مورد بازرسی از ادارات استان انجام شده است، گفت: از این تعداد ۲۷۹ مورد بازرسی در مرکز استان و ۴۱۲ مورد نیز از ادارات در سطح شهرستان‌ها بوده است.

وی بیان افزود: در روند بازرسی‌های بهداشتی از ادارات چهارمحال و بختیاری دو مورد اخطار کتبی و ۵۲۰ مورد اخطار شفاهی صادر شده است.

قائدی بیان کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات چهارمحال و بختیاری از ۶۰ درصد در ابتدای سال‌جاری به ۸۰ درصد رسیده است، بازرسی‌ها تا عادی شدن شرایط ادامه دارد و دورکاری نیز بر اساس رنگ‌بندی جدید باید اجرا شود.

انتهای پیام
captcha