تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس با تربیت نسل مجاهد محقق می‌شود
کد خبر: 3999004
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
حجت‌الاسلام نکونام:

تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس با تربیت نسل مجاهد محقق می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: قدردانی از رشادت پیشکسوتان دفاع مقدس نباید به آئین‌های تجلیل و اهدای لوح محدود شود بلکه این قدردانی باید عملی باشد، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس با تربیت نسل مجاهد و مقاوم و قرار گرفتن در مسیر صحیح که همان راه شهداست، محقق می‌شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، آئین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس امروز ۳۰ شهریورماه همزمان با سراسر کشور، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، مسئولان و مدیران و پیشکسوتان دفاع مقدس و با سخنرانی رئیس جمهور ایران به‌صورت ویدئوکنفرانس در سالن شهید آوینی دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در این آیین با اشاره به تقارن چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس با ایام صفر و اربعین حسینی، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس هر افتخار و بالندگی که رزمندگان اسلام رقم زدند، به تاسی از رشادت‌های اباعبدالله(ع) و شهدای کربلا بود لذا این مجاهدت‌ها و خاطرات جهت‌دهنده دفاع مقدس نباید از اذهان فراموش شوند.

وی با اشاره به آیه ۲۰۷ سوره مبارکه بقره، تصریح کرد: در این آیه شریفه خداوند قیمت انسان را بهشت می‌داند و اشاره دارد که انسان‌های مجاهد در راه خدا خود را جز به بهشت نفروختند و عمر و زندگی خود را فدا کردند تا رضای پروردگار را کسب کنند، این همان ویژگی مجاهدان و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بود که در عرصه مالی و جانی ایثار و مجاهدت به خرج دادند.

نکونام با ذکر اینکه دفاع مقدس یکی از زیباترین و مهم‌ترین عرصه‌های عمر چهل‌ و چند ساله انقلاب اسلامی است، ادامه داد: ایستادگی، شهادت‌طلبی، بصیرت، ولایت‌مداری، ایثار و از جان گذشتگی از زیباترین مفاهیم دفاع مقدس هستند.

وی بیان کرد: در آیه ۲۰۰ همین سوره اشاره دارد که در برابر این مدافعان ناب و پاک اسلام کسانی قرار می‌گیرند که تنها به دنیا و زر و زیور و قدرت و مقام دل بستند و این دسته‌بندی قرآنی در همه برهه‌های زمانی از دفاع مقدس تا امروز وجود داشته و این فرایند همیشگی است.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: در آیه ۲۰۴ همین سوره از منافقانی صحبت می‌شود که با سخنان خوب و زیبا مردم را فریب می‌دهند و خداوند را بر سخنانشان شاهد می‌گیرند حال آنکه این دسته افراد دشمنان سرسخت اسلام هستند و وقتی در مسئولیتی قرار گیرند کاری جز خیانت و تفرقه‌افکنی و فساد و لطمه به جامعه و کشور ندارند. نمونه‌هایی از این دست افراد در نظام اسلامی بر سر کار آمدند و تکرار و یادآوری آسیب‌ها و خسارات باعث می‌شود که اجازه ندهیم این تلخی‌ها دوباره تکرار شوند.

نکونام با تأکید بر اینکه همه ما باید یاری‌گر دولت باشیم، افزود: مطالبات از دولت باید واقع‌بینانه و معقول باشد، باید شرایط دولت را درک کنیم و از معنویت و شهادت‌طلبی رزمندگان درس بگیریم و راه آنان را پررنگ ادامه دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: قدردانی از رشادت رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس نباید به آیین‌های تجلیل و اهدای لوح محدود شود بلکه این قدردانی باید عملی باشد، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس با تربیت نسل مجاهد و مقاوم و قرار گرفتن در مسیر صحیح که همان راه شهداست، محقق می‌شود.

تجلیل از ۲۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس چهارمحال‌وبختیاری

در ادامه، جعفر مردانی، معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به قرار داشتن در آستانه اربعین حسینی، بیان کرد: نهضت عاشورا سراسر درس اخلاق و ایثار، شهادت و فداکاری بود که در دفاع مقدس نیز امت اسلامی حرکت خود را در راستای عاشورای حسینی انجام دادند و هفته دفاع مقدس سند افتخار ملت ایران است.

وی با اشاره به همکاری نهادهای استان در برپایی آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان عرصه حماسه و جنگ همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: بنا بر تأکید امام خمینی(ره) مبنی بر توجه به پیشکسوتان دفاع مقدس، مشکلات امروز جامعه نباید باعث به فراموشی سپردن رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان و شهدا و خانواده‌های آنان باشد، بنابراین تجلیل از ۲۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در راس برنامه‌های بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس قرار گرفته است.

در این آئین ضمن تجلیل و تکریم نمادین ۲۰ هزار پیشکسوت عرصه دفاع مقدس، از خانواده‌های شهدای شاخص استان با اهدای لوح سپاس قدردانی شد؛ همچنین رونمایی از ۲۷ عنوان کتاب و دیگر آثار فرهنگی دفاع مقدس استان از دیگر بخش‌های این آئین بود.

انتهای پیام
captcha