کمک ۲۶ میلیارد تومانی مردم چهارمحال‌وبختیاری به نیازمندان
کد خبر: 3998770
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
جاسم محمدی خبر داد:

کمک ۲۶ میلیارد تومانی مردم چهارمحال‌وبختیاری به نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون مردم استان از طریق مراکز نیکوکاری، ۲۶ میلیارد و ۷۱۵ تومان به نیازمندان کمک کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، جاسم محمدی فارسانی بیان کرد: مراکز نیکوکاری در چهار سطح محله‌محور، مسجدمحور، صنفی و مراکز تخصصی توسط مردم هر منطقه راه‌اندازی و مدیریت می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت 117 مرکز نیکوکاری در سراسر استان افزود: واگذاری امور خیریه به مردم، شناسایی نیازمندان مناطق، شناسایی و جذب خیران و جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان در اسرع وقت از جمله اهداف راه‌اندازی این مراکز است.

محمدی میزان کمک‌های نقدی مردم استان به مراکز نیکوکاری را 3 میلیارد و 360 میلیون تومان عنوان و بیان کرد: همچنین مجموع کمک‌های غیرنقدی نیز 23 میلیارد و 355 میلیون تومان برآورد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به راه‌اندازی مراکز تخصصی نیکوکاری ادامه داد: 8 مرکز به‌صورت تخصصی در زمینه فرهنگی، 8 مرکز کارآفرینی «ایجاد زمینه اشتغال مددجویان و خانواده‌های نیازمند استان» و 6 مرکز نیز در حوزه زکات فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه انجام خدمات رایگان برای نیازمندان از دیگر فعالیت‌های مراکز نیکوکاری است گفت: دارندگان تخصص‌های گوناگون از جمله تدریس، تعمیرات لوازم خانگی و ساختمان، درمان و انجام امور مربوط به تأسیسات ساختمان می‌توانند در راستای انجام امور خیریه و کمک به نیازمندان به این مراکز مراجعه کنند.

محمدی اضافه کرد: کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده توسط نیروهای مردمی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان تحت حمایت و غیر تحت حمایت می‌رسد.

انتهای پیام
captcha