ثبت ۵ فوتی ناشی از کرونا در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3997411
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

ثبت ۵ فوتی ناشی از کرونا در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در استان گزارش شد، بیان کرد: مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در استان ۱۴۸۵ نفر است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مجید شیرانی، رئیس این دانشگاه ۲۳ شهریورماه در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۰۹ بیمار با علایم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی چهاراستان مراجعه داشتند که از این تعداد، ۲۴۱ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شدند.

شیرانی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، نتیجه آزمایش ۱۷۱ نفر از مراجعه‌کنندگان در بخش سرپایی و ۴۷ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید-19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

وی بیان کرد: هم اکنون ۴۹۳ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد، ۴۱۶ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تأیید بیماری هستند.

شیرانی با اشاره به اینکه متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، 5 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید-19 در استان گزارش شد، بیان کرد: مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در استان ۱۴۸۵ نفر است وهم‌اکنون ۵۷ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

بر اساس اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، سامانه جستجوی داروی TTAC ، داروخانه‌های عرضه داروهای خاص، کمیاب و دارای بارکد را نمایش می‌دهد که مردم برای اطلاع از نحوه تأمین داروهای کمیاب برای درمان کرونا می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰ با معاونت غذا و داروی استان تماس حاصل کنند؛ کنترل و تأمین داروهای خاص می‌تواند از دغدغه‌های بیماران به‌ویژه بیماران کرونایی بکاهد.

انتهای پیام
captcha