برگزاری جشنواره استارتاپ‌های برتر مرکز نوآوری جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3997376
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲

برگزاری جشنواره استارتاپ‌های برتر مرکز نوآوری جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری

رویدادهای استارتاپ دمودی، نیوز دی و جشنواره استارتاپ‌های برتر و نمایشگاه دستاوردهای مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری و مجازی با حضور تعدادی از مدیران استانی مرتبط با این موضوع برگزار شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، سیروس رضایی، رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری ۲۲ شهریورماه در رویداد دمودی، نیوزدی و جشنواره استارتاپ‌های برتر و نمایشگاه دستاوردهای مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مرکز نوآوری و شتابدهی با همکاری جهاددانشگاهی و اداره‌کل ورزش و جوانان در استان ایجاد شده است.

رضایی با اشاره به آغاز فعالیت این مرکز از سال گذشته، افزود: مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاد‌دانشگاهی استان با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی و حمایت از سازوکارهایی که به ایجاد یا توسعه استارتاپ‌های پایدار و موفق بینجامد و همچنین بستر سازی برای افزایش اشتغال و کارآفرینی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی گفت: این مرکز در فضایی به وسعت ۳۵۰ مترمربع در جهاددانشگاهی استان ایجاد شده که از ظرفیت‌ بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رسانه‌های ایسنا و ایکنا وابسته به جهاد‌دانشگاهی برای این مرکز استفاده می‌شود.

رضایی بیان کرد: باتوجه به سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مردادماه سال‌جاری به چهارمحال و بختیاری و بازدید از مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی، حمایت‌هایی از این مرکز صورت گرفت که امید است بتوان در توسعه و تجهیزات این مرکز، اقدامات مطلوبی در آینده نزدیک انجام شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان تأکید کرد: امید است با ارائه ایده‌های مختلف توسط تیم‌های خلاق و نوآور در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی استان، سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری تشویق و حمایت‌های لازم از ایده‌ها انجام شود، زیرا خروجی این امر می‌تواند به توسعه چهارمحال و بختیاری منجر شود.

ترویج فرهنگ کارآفرینی با ایده‌های نوآورانه

در ادامه حمید کریمی، مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این اداره‌کل به اشتغال جوانان توجه دارد، تصریح کرد: یکی از طرح‌های ضروری در استان ایجاد مرکز نوآوری و شتاب‌دهی بود که این کار با تعامل مطلوب، توسط جهاددانشگاهی انجام شد.

وی گفت: رسالت اصلی این مرکز، ترویج فرهنگ کارآفرینی توسط ایده‌های ارائه شونده از سوی جوانان خلاق و نوآور است که از میان ۳۳ طرح خلاقانه، با داوری‌های صورت گرفته، ۱۰ طرح مورد پذیرش قرار گرفت.

کریمی بیان کرد: افرادی که طرح آن‌ها پذیرفته شده بدانند که اتفاق خاصی رخ نداده و آن دسته که طرح‌شان پذیرفته نشده نباید تصور کنند به پایان راه رسیده‌اند، بلکه این مرکز اتاق فکری برای استفاده از نوآوری‌ها و ظرفیت‌های موجود است.

حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایده‌های فناورانه

در ادامه مرتضی بلالی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از کسب و کارهای نوپا در حوزه ICT حمایت خود را انجام می‌دهد، افرادی که دارای ایده فناورانه هستند می‌توانند با مراجعه به سایت https://irannoafarin.ir ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: هر شرکت در ابتدای راه نیاز به تبلیغات دارد که این بستر از طریق بسته حمایتی رایگان برای شرکت یا استارتاپ فراهم است، همچنین از محل اعتبارات این وزارتخانه، تسهیلاتی از محل تبصره ۱۸ تحت عنوان وجوه اداره شده اختصاص یافته که این مبلغ ۱۲۰ میلیون‌تومان است، از طرفی شرکت‌های فاقد لیست بیمه نیز می‌توانند از این تسهیلات به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان بهره‌مند شوند.

بلالی با بیان اینکه یکی از معضلات موجود در چهارمحال و بختیاری اشتغال است، تصریح کرد: با ارائه ایده‌های فناورانه در زمینه ارتباطات در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی، می‌توان گام مهمی برای ایجاد اشتغال در استان برداشت.

در ادامه اسماعیل پیرعلی، رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: متأسفانه بستری از ایده و نوآوری و خلاقیت در استان فراهم نبود که اکنون در سطح کشوری با ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی فراهم شده است، در حقیقت می‌توان گفت با ایجاد این مرکز اکوسیستمی کامل در استان شکل گرفته است.

وی افزود: فارغ‌التحصیلی که به دنبال کار تیمی باشد می‌تواند با استفاده از نوآوری و ایده‌محوری از فضای ایجاد شده استفاده کند که لازم است فرهنگ‌سازی صحیحی در این زمینه صورت گیرد، زیرا موفقیت تیم‌های حاضر در این مرکز در ترسیم آینده شغلی دیگران مؤثر است، همچنین باید مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاران فراهم کرد تا حمایت‌های لازم از این ایده‌ها انجام شود.

در پایان جلسه، جاسم محمدی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اشتغال مددجویان تحت پوشش از مسائل جدی است، بیان کرد: در تمام اسنادبالادستی مهم‌ترین شاخص توانمندسازی خانوارهای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، اشتغال است.

وی گفت: می‌توان با حرکت در مسیر فناورانه و دانش بنیان، از طریق طرح‌های فناورانه و ایده‌هایی که در این مرکز ارائه می‌شود، به کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک و این نهاد از ظرفیت‌ افراد ایده‌محور استفاده خواهد کرد.

در این جلسه، تفاهم‌نامه‌ای میان جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری و پارک علم و غناوری منعقد شد، همچنین از سه تیم برتر حاضر در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha