اجرای طرح‌های ناتمام نظام سلامت / واکسیناسیون سرعت می‌گیرد
کد خبر: 3994856
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶
وزیر بهداشت تاکید کرد:

اجرای طرح‌های ناتمام نظام سلامت / واکسیناسیون سرعت می‌گیرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اعلام تسریع در واکسیناسیون گفت: در نظام سلامت طرح‌های ناتمام زیادی وجود دارد که باید در این دولت این طرح‌ها را تکمیل کرد.

اجرای طرحهای ناتمام نظام سلامت / واکسیناسیون سرعت می‌گیردبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عصر روز جمعه، 12 شهریورماه، در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در نظام سلامت، کار‌های نکرده خیلی زیاد داریم. باید خودمان را به کار‌های نکرده برسانیم.

وی افزود: بودجه نظام سلامت نسبت به ۸ سال قبل ۵ برابر افزایش پیدا کرده است ولی این بودجه نیز به دلیل هزینه‌های زیادی که در این حوزه وجود دارد کافی نیست.

عین‌الهی ادامه داد: بهورز‌ها در خانه‌های بهداشت، نیرو‌های کم‌هزینه و بومی و ماندگار هستند که مملکت ما را در حوزه بهداشتی و درمانی نجات داده‌اند و ما باید کار‌های مفید اثر بخش را تقویت کنیم.

وزیر بهداشت، با اشاره به اینکه نظام درمان بی‌در و پیکر، مشکلی از مردم حل نمی‌کند اضافه کرد: ما در پرونده الکترونیک سلامت در دنیا خیلی عقب هستیم. از این نظر اطلاعات کامل نداریم و به دلیل شفاف نبودن درمان و تجویز‌های غیر منطقی، مصرف دارو در کشور از متوسط جهانی بیشتر است.

وی اظهار کرد: ما باید به دنبال پرونده سلامت الکترونیک برویم و در نظام سلامت باید شایسته سالاری واقعی ایجاد شود و نباید دچار سیاسی‌کاری شویم چرا که نتیجه نمی‌دهد.

وزیر بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز یکی از دانشگاه‌های پیشرو کشور است. همیشه حرکتش رو به جلو بوده است و ما هم در دولت آماده هستیم به این استان کمک کنیم.

وی بیان کرد: در مورد کرونا در کشور خیلی فراز و نشیب داشتیم. وزارت بهداشت جزئی از این سیستم بوده است و سایر ارگان‌ها هم در این مورد دخیل بودند. درحال حاضر در مورد کرونا باید خیلی محکم وارد صحنه شویم و جلوی ضرر را بگیریم و همه باید در این زمینه کمک کنیم.

عین الهی، با اشاره به اینکه برای مقابله با کرونا باید از همه نیرو‌های مردمی و ظرفیت‌ها بهره ببریم خاطرنشان کرد: در روز‌های آینده در مورد تامین واکسن مشکلی نخواهیم داشت و بهتر است در آذربایجان‌شرقی هم برای افزایش مراکز تجمیعی واکسن برنامه ریزی انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ورود واکسن به کشور سرعت گرفته و امیدواریم تا دهه فجر همه مردم در مقابل ویروس کرونا واکسینه شوند.

وی افزود: مردم در برابر تحریم‌های ظالمانه دشمنان مردانه ایستادگی کرده‌اند و دولتی موفق می‌شود که با این مردم مقاوم همراه باشد، امروز در مورد کرونا نیز تنها راه مبارزه با این ویروس مرگبار رعایت اصول بهداشتی و واکسیناسیون است.

عین الهی، با اشاره به اینکه عده‌ای سمپاشی می‌کنند که واکسن کرونا نزنید، تاکید کرد: به توصیه مقام معظم رهبری، اگر دولت جمهوری اسلامی می‌گوید واکسن بزنید، باید تزریق واکسن انجام شود.

وزیر بهداشت گفت: طبق مطالعاتی که در دنیا شده، واکسن در کنترل کرونا موثر است و می‌تواند از بیماری پیشگیری کند؛ در مورد تزریق واکسن کرونا نیز نباید صف تزریق واکسن و نارضایتی باشد چون که ما باید به مردم احترام بگذاریم.

انتهای پیام
captcha