برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن چهارمحال‌وبختیاری در رشته تفسیر
کد خبر: 3988441
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷

برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن چهارمحال‌وبختیاری در رشته تفسیر

مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن در رشته تفسیر عمومی از صبح امروز ۱۳ مردادماه با حضور ۱۰۷ متسابق خانم و آقا در چهارمحال‌وبختیاری در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن در رشته تفسیر عمومی از صبح امروز ۱۳ مردادماه با حضور ۱۰۷ متسابق خانم و آقا در چهارمحال‌وبختیاری در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مهرابی، سرپرست اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان در خصوص این مسابقات به خبرنگار ایکنا گفت: با توجه به اینکه مرحله شهرستانی برای رشته تفسیر عمومی در مسابقات سراسری اوقاف برگزار نمی‌شود، شرکت‌کنندگان این رشته از سراسر استان امروز در آزمون کتبی که به‌شیوه مجازی در حال برگزاری است، به رقابت می‌پردازند.

وی بیان کرد: مانور برگزاری آزمایشی این مسابقات روز شنبه با همکاری ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان به‌صورت متمرکز و همزمان برگزار و نقایص و اشکالات احتمالی کار رفع شد که امروز شاهد برگزاری مرحله استانی این رشته هستیم.

مهرابی گفت: در رشته تفسیر عمومی قرآن کریم دو تفسیر برای اهل تشیع و اهل تسنن معرفی شده که این منبع برای اهل تشیع «تفسیر نمونه» و برای اهل تسنن نیز «صفوة التفاسیر» معرفی شده است، همچنین در این رشته، محوریت با سوره مبارکه نور است.

سرپرست اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان یادآوری کرد: مرحله شهرستانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان در رشته‌های رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ قرآن کریم و اذان طی روزهای ۲۳ و ۲۴ تیرماه به‌ ترتیب در بخش بانوان و آقایان به دو شیوه حضوری و مجازی و با حضور ۱۵۴ متسابق، متشکل از ۶۶ آقا و ۸۸ بانو برگزار شد و افراد راه‌یافته به مرحله استانی معرفی شدند؛ مرحله استانی این رشته‌ها به‌همراه رشته دعاخوانی در صورت موافقت ستاد مرکزی مسابقات، در هفته ابتدایی شهریورماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha