به گزارش ایکنا از چهارمحالوبختیاری به نقل از اداره اطلاعرسانی و روابطعمومی آموزشوپرورش استان، فرجالله ارژنگ، رئیس آموزشوپرورش منطقه لاران شهرستان شهرکرد امروز ۵ مردادماه در حاشیه سیوپنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش با اشاره به اینکه یکی از شرایط لازم برای یک جامعه متعالی، پویا و توسعه یافته دستیابی به عدالت آموزشی است، گفت: شیوع ویروس کرونا شرایط جدیدی برای کل دنیا و به تبع آن برای حوزه آموزش پیش آورد و برای دستیابی به عدالت آموزشی نیز نیاز به اقدامات جدیدی محسوس بود.
وی ادامه داد: تهیه و تامین گوشی هوشمند از طریق ظرفیت خیرین برای دانش آموزان کمتر برخوردار و همچنین تهیه بستههای اینترنت برای این دانشآموزان از جمله اقداماتی بود که در منطقه لاران جهت دستیابی به عدالت آموزشی در زیستبوم جدید آموزش انجام شد.
ارژنگ به دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: توجه ویژه به برگزاری حضوری کلاسها با رعایت پروتکلهای بهداشتی و برگزاری کلاسهای جبرانی و تقویتی از دیگر اقداماتی بود که ما در این اداره برنامهریزی کردیم و معلمان نیز جهادگرانه جهت اجرای این برنامهها همکاری کردند.
وی ادامه داد: البته اگر میخواهیم به عدالت آموزشی به معنای واقعی آن دست یابیم باید توجه ویژهتری به تقسیم امکانات و توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم و حاشیه شهرها داشته باشیم.
ارژنگ ضمن ارزیابی عملکرد آموزشوپرورش منطقه لاران در دوران شیوع کرونا، گفت: با همکاری جهادگرانه معلمان و کادر اداری مدارس و کارمندان این اداره توانستیم این سال تحصیلی سخت و ویژه را با موفقیت پشت سر بگذاریم البته پایین بودن سطح سواد رسانهای برخی خانوادهها و عدم همکاری آنان با مدارس باعث سختتر شدن کار در این سال به خصوص میشد.
رئیس آموزشوپرورش منطقه لاران شهرستان شهرکرد بیان کرد: کمبود زیرساختهای فنی و مخابراتی، پایین بودن سطح سواد رسانهای، لزوم تهیه محتوای درسی الکترونیکی، محدود بودن مدرسان راغب به کار در این حیطه و عدم ارتباط چهره به چهره بین معلم و دانشآموز از جمله اشکالات و نقاط ضعف آموزش مجازی و الکترونیکی هستند.
وی در ادامه با ارائه پیشنهاداتی جهت بهبود کیفیت این سبک آموزشی گفت: برگزاری کلاسهای آموزش ضمن خدمت برای معلمان، گردهماییهای علمی ـ آموزشی و همایشهای تخصصی از جمله ضروریات گسترش آموزش الکترونیکی است که امسال به خوبی انجام شد و البته هنوز جای کار دارد.
رئیس آموزشوپرورش منطقه لاران شهرستان شهرکرد تأکید کرد: اگر بخواهیم در فرایند آموزش مجازی دانشآموزان به پیشرفت چشمگیری برسیم باید خانوادهها را نیز به خوبی آموزش دهیم تا با مجموعه تعلیم و تربیت همراه شوند.
وی در ادامه به گام دوم انقلاب اسلامی و تربیت دانشآموز تمامساحتی اشاره کرد و گفت: توجه ویژه به رویکرد مدرسهمحوری و آموزش مهارتهای اجتماعی و رفع خلاء نظام تعلیم و تربیت از ضروریات دستیابی به دانشآموزان تمامساحتی است که نیازمند توجه ویژهای میباشد.
انتهای پیام