منافع تمامی استان‌ها در تصمیم‌گیری‌های حوزه آب در نظر گرفته شود
کد خبر: 3985563
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

منافع تمامی استان‌ها در تصمیم‌گیری‌های حوزه آب در نظر گرفته شود

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مسئولان باید برنامه‌ریزی بلندمدت و کوتاه‌مدت برای حل مشکل کمبود آب داشته باشند و باید در تصمیم‌گیری در حوزه آب منافع تمامی استان‌ها در نظر گرفته شود تا گلایه‌مندی مردم مشکل‌آفرین نشود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز ۳۰ تیرماه در خطبه‌های عید سعید قربان در شهرکرد با اشاره به مشکلات کم‌آبی و خشکسالی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این روزها مسئله آب از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم این استان و استان‌های مجاور است، بارها تأکید شده که مسئولان در مباحث مرتبط با آب توپ را در زمین مردم نیندازند.

وی تأکید کرد: مسئولان و متولیان حوزه آب در کشور باید با هوشیاری و منطق و همچنین باتوجه به نیازها و ضرورت‌ها آب موردنیاز همه مناطق را تأمین کنند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از شهرها و روستاهای کشور درگیر معضل خشکسالی هستند، عنوان کرد: همه مردم مسئله کمبود آب را به‌خوبی درک می‌کنند، اما مسئولان نیز باید برنامه‌ریزی بلندمدت و کوتاه‌مدت برای حل مشکل کمبود آب داشته باشند و باید در تصمیم‌گیری در حوزه آب منافع تمامی استان‌ها در نظر گرفته شود تا گلایه‌مندی مردم مشکل‌آفرین نشود.

نکونام افزود: تمامی کارشناسان حوزه آب و محیط‌زیست به خسارت‌بار بودن پروژه انتقال آب تونل بهشت‌آباد اذعان دارند و معتقدند آب باید با روش‌های دیگری به‌غیر از تونل انتقال پیدا کند، شفاف نبودن این پروژه موجب نگرانی مردم چهارمحال و بختیاری و خوزستان شده است.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: بحث آب در خوزستان به یک معضل بزرگ در کشور تبدیل شده است، مردم چهارمحال و بختیاری نیز در بحث آب مشکلات جدی دارند و حل مشکلات آن‌ها در حوزه آب بسیار جدی و سنگین است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری به‌علت خشکسالی و کمبود منابع آبی با مشکل تأمین آب شرب مواجه هستند، گفت: بسیاری از این روستاها با تانکر آبرسانی می‌شوند، اتمام پروژه آبرسانی بن- بروجن مشکل تأمین آب شرب سالم نیمی از جمعیت این استان را مرتفع می‌کند.

نکونام با اشاره به مشکلات آبی استان اصفهان، توضیح داد: بهره‌برداری از تونل گلاب منجر به خشک شدن زاینده‌رود می‌شود، باید در تصمیمات حوزه آب همه‌جانبه‌نگری جایگزین بخشی‌نگری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: از علمای استان هم‌جوار درخواست می‌شود فضای گفت‌وگو و مفاهمه را باز کنند تا بتوان از طریق جلسات کارشناسی با گفت‌گوهای مستدل و راهگشا گامی برای حل مشکلات در حوزه آب برداریم.

انتهای پیام
captcha