ارسال ۱۰۵ اثر به بخش بین‌الملل «وقف؛ چشمه‌ همیشه جاری» در کردستان
کد خبر: 3980038
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

ارسال ۱۰۵ اثر به بخش بین‌الملل «وقف؛ چشمه‌ همیشه جاری» در کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از ارسال ۶۳۹ اثر به دبیرخانه بخش هنر‌های تجسمی هفتمین دوره جشنواره سراسری «وقف؛ چشمه همیشه جاری» استان خبر داد و گفت: در بخش بین‌الملل برای اولین بار ۱۰۵ اثر از ۲۰ کشور جهان به دبیرخانه جشنواره آثار ارسال شده است.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ وقف به ویژه در فضای مجازی برگزاری جشنواره و برنامه‌های فرهنگی است که در این راستا هفت دوره جشنواره فرهنگی ـ هنری سراسری «وقف چشمه همیشه جاری» در سطح کشور برگزار شده است.

وی افزود: این جشنواره فرهنگی در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود که هر یک از استان‌های کشور بخش خاصی از این جشنواره را در استان خود برگزار خواهند کرد و استان کردستان در هفتمین دوره جشنواره بخش هنرهای تجسمی را برگزار می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به تفاوت‌های هفتمین دوره جشنواره سراسری «وقف چشمه همیشه جاری» با سال‌های گذشته بیان کرد: در هفتمین دوره این جشنواره دو بخش بین‌الملل و بخش کودک اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های بخش هنرهای تجسمی شامل طراحی، نقاشی، گرافیک و کاریکاتور بوده است، ادامه داد: در حال حاضر آثار ارزشمندی به بخش هنرهای تجسمی هفتمین دوره جشنواره سراسری «وقف چشمه همیشه جاری» ارسال شده است.

حجت‌الاسلام کاروند به موضوعات بخش هنرهای تجسمی این دوره از جشنواره اشاره کرد و افزود: وقف و حوزه سلامت و درمان، وقف و ازدواج، وقف و سبک زندگی اسلامی، وقف و مشارکت‌های جمعی، وقف و ایتام و وقف و پدیده زشت موقوفه‌خواری از موضوعات بخش هنرهای تجسمی بوده است.

وی از ارسال 639 اثر به دبیرخانه بخش هنرهای تجسمی هفتمین دوره جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری استان کردستان خبر داد و گفت: در بخش بین‌الملل برای اولین بار 105 اثر از 20 کشور جهان به دبیرخانه بخش هنرهای تجسمی جشنواره آثار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با تأکید بر اینکه آثار ارزشمندی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، افزود: کشورهای ترکیه، برزیل، عراق، سوریه، اوکراین، ازبکستان، مکزیک و انگلستان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی به بخش کودک هنرهای تجسمی هفتمین دوره جشنواره سراسری «وقف چشمه همیشه جاری» اشاره و بیان کرد: در بخش کودک 150 اثر از کودکان بین 5 تا 15 سال به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

حجت‌الاسلام کاروند یادآور شد: در تلاشیم تا ویژه برنامه‌های ‌متنوع فرهنگی و زیبایی را در دهه وقف برای کودکان تدوین و برگزار کنیم چراکه اثرگذاری این برنامه‌ می‌تواند نقش اساسی در ترویج سنت حسنه وقف در جامعه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha