برپایی کارگاه‌های آموزشی دانش‌آموزان خوزستانی شرکت‌کننده در مسابقات قرآن
کد خبر: 3977775
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳

برپایی کارگاه‌های آموزشی دانش‌آموزان خوزستانی شرکت‌کننده در مسابقات قرآن

از ابتدای خردادماه کارگاه‌های آموزشی دانش‌آموزان خوزستانی شرکت‌کننده در مسابقات قرآن دانش‌آموزان به صورت غیر حضوری آغاز شده است.

برپایی کارگاه‌های آموزشی دانش‌آموزان خوزستانی شرکت‌کننده در مسابقات قرآن

جاسم حسینی‌زاده، کارشناس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان گفت: از ابتدای خردادماه کارگاه‌های آموزشی دانش‌آموزان خوزستانی شرکت‌کننده در مسابقات قرآن دانش‌آموزان به صورت غیر حضوری و با توجه به برگزاری امتحانات پایان سال به صورت هفته یک جلسه آغاز شده اما از امروز برنامه فشرده‌ای برای دانش آموزان تا یکم تیرماه اجرا می‌شود.

حسینی‌زاده بیان کرد: به منظور دقت در اجرای مسابقات قرآن استان خوزستان و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسابقات هر رشته در دو یا سه روز برگزار می‌شود تا داوران بتوانند دقت بیشتری را داشته باشد.

وی گفت: دوم، سوم و چهارم تیرماه مرحله فینال مسابقات قرآن برگزار خواهد شد و دانش‌آموزان برتر استان تا ۱۰ تیرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه مسابقات واقع در استان‌های سمنان و خراسان رضوی ارسال کنند.

گفتنی است؛ مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در دو بخش آوایی و پژوهشی در تیرماه برگزار می‌شود. بخش آوایی مسابقات به میزبانی مشهد از ۲۷ تا ۳۱ تیر در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل‌خوانی، اذان و حفظ قرآن به صور ت ارتباط مجازی با داوران ملی و بین‌المللی(ارتباط با اتاق هیئت داوران) برپا خواهد شد. همچنین بخش پژوهشی مسابقات دانش‌آموزی نیز به میزبانی سمنان، از سوم تا هفتم مرداد‌ماه در رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، انشا و احکام نماز و تفسیر قرآن برپا خواهد شد. مسابقات در دو بخش مقدماتی(با ضبط و ارسال آثار) و پایانی (به صورت برخط و آنلاین) با قضاوت داوران ملی و بین‌الملل انجام می‌شود و از هر رشته ۱۰ نفر از بهترین‌ها به مرحله پایانی راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha