30 دانشجوی دانشگاه اراک در مسابقات قرآن و عترت ثبت‌نام کردند
کد خبر: 3977639
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
تاکنون؛

30 دانشجوی دانشگاه اراک در مسابقات قرآن و عترت ثبت‌نام کردند

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اراک از ثبت‌نام سی و ششمین دوره مسابقات دانشجویان در این دانشگاه خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 30 نفر متقاضی شرکت در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند که امیدست تا پایان مهلت مقرر این تعداد افزایش یابد.

علی گودرزی، مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از ثبت‌نام سی و ششمین دوره مسابقات دانشجویان در این دانشگاه خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 30 نفر متقاضی شرکت در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند که امیدست تا پایان مهلت مقرر این تعداد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در شش بخشس ادبی، پژوهشی، معارفی، آوایی، هنری و فناوری برگزار می‌شود، تصریح کرد: بخش ادبی شامل؛ شعر، داستان، نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی، بخش پژوهشی شامل؛ مقاله‌نویسی، تلخیص کتاب و نقد کتاب در بخش پژوهشی و بخش فناوری شامل؛ تولید نرم‌افزار، تولید اپلیکشین، کانال شبکه‌های مجازی است.

گودرزی ادامه داد: بخش معارف قرآنی شامل رشته‌های آشنایی با احادیث اهل‌بیت(ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با سیره معصومین (ع)، احکام، پرسمان قرآنی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه و بخش هنری در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، تذهیب، فیلم کوتاه، عکس، معرق و منبت، طراحی پوستر برگزار می‌شود.

وی قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۵ جز اول، حفظ ۱۰ جز اول، حفظ ۲۰ جز اول، حفظ کل، اذان (برادران)، تواشیح و هم‌خوانی (برادران) را از جمله رشته‌های بخش آوایی دانست و گفت: داوطلبان در نظر داشته باشند مهلت ارسال آثار تا 15 مرداد، مهلت ثبت‌نام در بخش معارفی 15 تیر و مهلت ارسال فایل‌های قرائت 20 تیر امسال است.

گودرزی با اشاره به اینکه از تمام ظرفیت‌ها برای فراخوانی دانشگاهیان جهت شرکت در این مسابقات استفاده شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشجویان این دانشگاه در مرحله کشوری حائز رتبه‌های اول تا سوم می‌شوند. از این رو برای ارتقای سطح آنان دوره‌های حضوری و مجازی در رشته‌های مختلف همچون تجوید، صوت و لحن و ... برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha