اخبار معارفی رسانه‌ها / پخش روزانه برنامه «صراط» با موضوع انتخابات
کد خبر: 3977473
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳

اخبار معارفی رسانه‌ها / پخش روزانه برنامه «صراط» با موضوع انتخابات

«پخش روزانه برنامه «صراط» با محوریت انتخابات از منظر معارف قرآنی» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز دوشنبه 24 خردادماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز هفت خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «علیرضا بیژنی نفر اول مسابقات بین‌‌المللی قرآن بنگلادش شد»، می‌خوانیم: مسابقات بین‌المللی قرآن بنگلادش به صورت مجازی برگزار و علیرضا بیژنی، نماینده کشورمان در رشته قرائت این رقابت‌ها به عنوان نفر اول معرفی و تجلیل شد. این مسابقات از سوی بنیاد اسلامی بنگلادش برگزار و در آن نمایندگان کشور‌های مختلف حضور داشتند و نهایتاً نماینده کشورمان با کسب بالاترین امتیاز در مرحله مقدماتی راهی فینال شد و در فینال هم در رقابت با نمایندگان ۱۵ کشور بیشترین امتیاز را کسب و اول شد.

علیرضا بیژنی، قاری اهل مشهد مقدس به دلیل کسب رتبه ممتاز در مسابقات سراسری قرآن کریم به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی انتخاب شده بود که پس از دو سال تعویق و عدم برگزاری مسابقات قرآن مالزی با تصمیم مسئولان در مسابقات بنگلادش شرکت کرد و اول شد. پس از شیوع کرونا مسابقات بین‌المللی قرآن در جهان اسلام به تعویق افتاد و جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که مسابقات را مجازی برگزار کرد. پس از ایران، عراق هم اقدام به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن به صورت مجازی کرد که در مسابقات عراق هم حسین شالچی، نماینده کشورمان اول شد. مرکز اسلامی کشور هلند هم امسال مسابقات قرآن را مجازی برگزار کرد و در رقابت‌های این کشور سیدجاسم موسوی، قاری اهل خوزستان اول شد.

شش خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «برای زیارت نیابتی امام رضا‌(ع) در دهه کرامت ثبت‌نام کنید+لینک»، «حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از آیت‌الله رئیسی»، «اجرای برنامه‌های اوقاف در دهه کرامت با شعار «خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل‌بیت‌(ع)»، «برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی همزمان با دهه کرامت در مشهد»، «مفاخر علمی تاریخ خروجی حوزه‌های علمیه هستند/ اقتصاد و مدیریت رشته‌های اصلی حوزه است» و «ترتیل صفحه 121 قرآن/ دشمنان اصلی مسلمانان+فیلم، متن و مفاهیم» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز چهار خبر با عناوین «فتنه‌ای که شیعیان امام رضا(ع) را به چالش اعتقادی کشید / آگاهی امام از شبهۀ قلبی صحابه»، «جشن خیابانی دهه کرامت با حال و هوای انتخابات/ مهدی رسولی: وضع موجود را تغییر دهیم + عکس»، «شیطان چگونه در نطفه انسان شریک می‌شود؟» و «امام راحل عدم حضور و مسامحه در انتخابات را گناه کبیره می‌دانست» منتشر کرده است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز چهار خبر با عناوین «مهم این است که بتوانیم امام رضا‌(ع) را به درستی به جهانیان بشناسانیم»، «عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کشور همزمان با ولادت علی بن موسی الرضا(ع)»، «برگزاری بیست و چهارمین مراسم ازدواج دانشجویی همزمان با دهه کرامت» و «مراسم نکوداشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله دکتر علی شیخ‌الاسلامی برگزار می‌شود» منتشر کرده است.

ایرنا

دو خبر صفحه معارف خبرگزاری ایرنا در روز جاری شامل «انتخابات شاخص‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است» و «فیلمسازان بیش از پیش اخلاق رضوی را به تصویر بکشند» هستند.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز شش خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «پخش روزانه برنامه «صراط» با محوریت انتخابات از منظر معارف قرآنی» می‌خوانیم: در آستانه سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، مجموعه ۲۵ قسمتی «صراط» همه روزه ساعت ۱۹:۳۰ با موضوع انتخابات از منظر معارف قرآنی پخش می‌شود. در بخش‌های مختلف این برنامه، از کارشناسانی نظیر حجج اسلام باقرزاده، ابوطالبی، بهروزی لک؛ و آقایان توکلی و حبیبیان در خصوص انتخابات از منظر معارف قرآنی دعوت به عمل می‌آید. بیان سخنان حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری و مصاحبه‌های مردمی در خصوص انتخابات از دیگر قسمت‌های برنامه «صراط» است. برنامه «صراط» کاری است از گروه اطلاع‌رسانی شبکه قرآن و معارف سیما که با تهیه‌کنندگی علیرضا کرمی روانه آنتن می‌شود.

در خبری دیگر با عنوان «اعلام برنامه‌های حرم شاهچراغ(س) ویژه دهه کرامت ۱۴۰۰» آمده است: حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس حضرت شاهچراغ‌(س) با اشاره به برنامه‌های آستان حضرت احمد بن موسی(س) به مناسبت دهه کرامت اظهار کرد: در راستای گرامیداشت این ایام ویژه برنامه‌های متنوعی در سومین حرم اهل بیت(ع) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرا می‌شود. رنامه‌ها برای گروه‌های سنی مختلف طراحی شده است که به مناسبت اول ذی‌القعده سال‌روز ولادت باسعادت کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه(س)، ششم ذی‌القعده سالروز بزرگداشت سید السادات الاعاظم حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(س) و یازدهم ذی‌القعده سالروز بزرگداشت امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سلامی ادامه داد: اولین بخش از برنامه‌های ما امروز جمعه بعد از نماز صبح با ترتیل خوانی قرآن کریم هدیه به ساحت مقدس حضرت معصومه(س) در ایوان مطهر حرم شاه‌چراغ(ع) آغاز شد؛ همچنین سخنرانی مذهبی قبل از اذان مغرب و عشاء در صحن حرم و محفل انس با قرآن کریم هدیه به ساحت مقدس حضرت معصومه(س) با قرائت «حمید شاکر نژاد» خواهیم داشت. بعد از نماز مغرب و عشاء نیز مراسم شب میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) همراه با سخنرانی حجت الاسلام استوار میمندی و مولودی خوانی «رضا رودکی» و «نجف روستا» در صحن حرم برگزار خواهد شد. مسابقه اینترنتی کریمانه به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت از ۲۱ خرداد تا ۱ تیر در سایت آستان مقدس برگزار می‌شود، ویژه برنامه رادیو حرم نیز در طول ایام دهه کرامت برای شنوندگان پخش خواهد شد.

پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «نقش مردم در انتخاب اصلح از منظر قرآن کریم»، «هفتمین دوره طرح ملی رحله در ملایر برگزار می‌شود»، «دهه کرامت فرصتی برای تعمیق تبلیغات اسلامی برای نسل جوان است»، «شرکت در انتخابات تأثیرگذاری در سرنوشت جامعه اسلامی است» هستند.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز سه خبر با عناوین « «نفوذ»؛ پروژه برنامه‌ریزی شده نفوذ دشمن از دیدگاه مقام معظم رهبری»، «ادامه نوسانات قیمت کاغذ در بازار نشر/ردپای کتاب‌های الکترونیک در عرصه ادبیات» و «شرط قبولی زیارت «امام رضا(ع)» و «حضرت معصومه(س)» در دهه کرامت از راه دور» منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

دو خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل «جوانی؛ بهترین زمان برای توبه» و «بیانیه بسیجیان درباره حضور حداکثری مردم در انتخابات» هستند.

انتهای پیام
captcha