انقلاب اسلامی خطر بزرگی برای نظام سرمایه‌داری بود
کد خبر: 3977252
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱

انقلاب اسلامی خطر بزرگی برای نظام سرمایه‌داری بود

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گفت: با وقوع انقلاب اسلامی، شعارها و ارزش‌های اسلامی و روح شهادت و شجاعت و استکبار ستیزی زنده شد و این برای نظام سرمایه‌داری خطر بزرگی بود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری‌، حجت‌الاسلام والمسلمین مالک حسنی، معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان عصر امروز ۲۳ خردادماه در نشست مجازی «انتخابات سیزدهم و اهمیت مشارکت حداکثری» که به همت معاونت فرهنگی و مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان، ویژه دانشجویان و اعضای جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند برای انتخاب انسان و اراده مبتنی بر عقل بشر صبر داشته و طبق عقیده جغرافی‌شناسانان، خلقت زمین چهار و نیم میلیارد سال به طول انجامیده است.

وی ادامه داد: انبیای عظام الهی یک به یک دین مبتنی بر انتخاب و اراده و تفکر را به بشریت ارائه دادند تا انسان‌ها را به بلوغ و تامل برسانند همچنان که در آیه شریفه إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا (انسان /۳) به این موضوع اشاره شده است.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به برهه‌هایی از تاریخ که در یک روز، شهادت بیش از هفتاد پیامبر الهی اتفاق افتاده است، بیان کرد: این شهادت‌ها از زمان انبیای الهی تا خاتم مرسلین(ص) و ائمه‌معصومین(س) ادامه دارد و پرسش اینجاست که خداوند چگونه به شهادت بهترین بندگانش راضی می‌شود؟ پاسخ این است که باید در جایی امام یا پیامبر پای حرفی که می‌زند بماند و جان بدهد شهید شود تا مردم به خود بیایند و بدانند که او در سخنش جدی بوده و از راه برنگشته است.

حسنی با تحلیل جامعه‌شناختی شهادت، بیان کرد: شهادت سبب به‌خود آمدن انسان‌ها می‌شود و بیانگر آن‌ است که فرد برای حرف خودش که از دل بر می‌آید حاضر است جان بدهد.

وی با تأکید بر اینکه خداوند قوه انتخاب راه و سبک زندگی را برای نیل به کمال و سعادت به انسان عطا کرده است، ادامه داد: این حق انتخاب بسیار مهم است لذا نباید تحمیلی و دیکتاتوری باشد و در حکومت اسلامی هر کسی که بتواند به روش الهی انتخاب نزدیک‌تر باشد، به متن دین نزدیک‌‌تر است. در همین خصوص مواجهه امامین انقلاب با انتخابات را مشاهده می‌کنیم که به‌هیچ وجه ورود نداشته‌اند مگر در مواردی که انقلاب بخواهد از مسیر اصلی منحرف شود.

حسنی با اشاره به بلوغ ملت ایران، تصریح کرد: امروز مردم به بلوغی رسیده‌اند که به‌هیچ‌وجه تحت تاثیر شانتاژ سیاسی این یا آن نامزد انتخاباتی و هشتگ یا کلید واژه خاص قرار نمی‌گیرند یا رایشان متاثر نمی‌شود.

وی تأکید کرد: امروز مردم به این دیدگاه رسیده‌اند که دشمنی آمریکا را می‌بینند و درک می‌کنند و می‌دانند که دشمن قابل اتکا نیست و دیگر تردید ندارند که کشورهای اروپایی نیز جیره‌خوار آمریکا هستند.

حسنی با اشاره به تسلط نظام سرمایه‌داری، بیان کرد: چهار مانع در برابر انتخاب انسان‌ها وجود دارد که شیطان، نفس اماره، کشش‌های دنیایی و شیاطین انس و جن این چهار مانع هستند؛ نظام سرمایه‌داری یکی از مصادیق موانع انسی است که به تعبیر امام راحل(ره) می‌طلبد مستضعفین عالم جنگ فقر و غنا را با مستکبران جای جای عالم به‌راه بیندازند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به جمعیت هشت و نیم میلیاردی جهان، گفت: نظام سرمایه برای این تعداد انسان پیوسته نقشه می‌کشند تا اراده، قدرت مدیریت، قوت و استقلال را از آنان سلب کنند؛ آنان معتقدند که زمین و امکاناتش محدود و فناپذیر اما خواسته‌های بشر نامحدود است و در پی حل این تناقض در خود هستند. لذا جنگ اقتصادی را راه می‌اندازند تا صد در صد اقتصاد جهان را در دست بگیرند.

حسنی با ذکر اینکه نظام سرمایه تلاش می‌کند انسان‌ها را در سطح پایین نگه دارد، توضیح داد: به تعبیر مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی زمانی ظهور کرد که از اسلام بجز کالبدی باقی نمانده بود اما با وقوع انقلاب اسلامی، شعارها و ارزش‌های اسلامی و روح شهادت و شجاعت و استکبار ستیزی زنده شد و این برای نظام سرمایه‌داری خطر بزرگی بود.

وی تلاش امروز نظام سرمایه برای آسیب به انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: امروز نظام سرمایه از طریق به راه انداختن شانتاژها و پروپاگاندای رسانه‌ای و تبلیغات، ذهن و قلب انسان‌ها را نشانه رفته و کاری می‌کنند که تفکر انسان‌ها در غل و زنجیر آنان باشد؛ آنان نقشه می‌کشند که با ایجاد نیازهای کاذب و و بردگی ذهنی، نیازهایی را منطبق بر اهداف خودشان بر انسان‌ها دیکته و جای ارزش‌ها و ضدارزش‌ها را عوض کنند.

حسنی گفتمان انقلاب اسلامی را بسیار مهم و خطرناک برای نظام سرمایه خواند و توضیح داد: انقلاب اسلامی نظام دو قطبی عالم را در هم شکست و آنان می‌دانند که اسلام ناب انسان‌ها را بیدار و با اراده بار می‌آورد، مسلمان هرگز به کم دنیا قانع نمی‌شود و در جستجوی معنویت است و وجدانی بیدار دارد؛ لذا انتخاب ایران انتخاب یک کشور نیست بلکه جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان به منابع غنی کشور اشاره و تأکید کرد: هفت درصد منابع و یک درصد جمعیت جهان در ایران قرار دارد و اگر چنین ظرفیتی بخواهد به خود بیاید و اراده استوار داشته باشد، تبدیل به یک قدرت بزرگ خواهد شد.
حسنی نهادهایی نظیر سازمان ملل، یونسکو، یونیسف و ... را محصول مدیریت شده نظام سرمایه دانست و اضافه کرد: این نهادها را در خاک کشور خودشان علم می‌کنند حال آنکه تأثیری بر بشریت ندارند چرا که غرب نسخه‌ای برای بشر می‌پیچد که قدرت مدیریت را از او سلب کرده و خروجی این دست نهادها نیز محصول دست خودشان است.

انتهای پیام
captcha