افکارسنجی؛ راهکاری علمی برای رفع مشکلات و چالش‌های دستگاه‌ها
کد خبر: 3970340
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

افکارسنجی؛ راهکاری علمی برای رفع مشکلات و چالش‌های دستگاه‌ها

رئیس جهاددانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری همزمان با سالروز تأسیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) ضمن تشریح خدمات و موفقیت‌های این مرکز در استان، از برنامه جهاددانشگاهی استان برای توسعه فعالیت‌های ایسپا در استان خبر داد.

سیروس رضایی، رئیس جهاددانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، اظهار کرد: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) به‌عنوان یک مرکز معتبر علمی تحقیقاتی، بر اساس ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره‌گیری از مشارکت و دیدگاه‌های شهروندان در بهبود و توسعه امور در عرصه‌های مختلف و با راهبرد ارائه مشاوره تخصصی به سازمان‌ها و نهادهای متقاضی تأسیس شده است.

وی ادامه داد: از جمله مزایای این مرکز، دارا بودن نیروی انسانی متخصص(پژوهشگران و پرسشگران حرفه‌ای) برای طراحی و اجرای پیمایش‌های علمی و طرح‌های نظرسنجی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با به‌کارگیری معیارهای دقیق علمی و فنی، بی‌طرفی در قبال مسائل و موضوعات مورد بررسی و ارائه راهکارهای علمی برای رفع مشکلات و چالش‌های موجود در سازمان‌های کارفرما و انعکاس دیدگاه‌ها، انتظارات مخاطبان و مردم و نقاط ضعف و قوت به دستگاه کارفرماست.

رئیس جهاددانشگاهی استان حیطه فعالیت ایسپا را افکارسنجی، نظرسنجی و آینده پژوهی بیان کرد و حوزه‌های اجرای طرح‌های پژوهشی و افکارسنجی در ایسپا را مطالعات رفتار انتخاباتی و فرهنگ سیاسی، مطالعات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، مطالعات خانواده، زنان و جوانان، مطالعات مسائل و آسیب‌های اجتماعی، مطالعات شهری و رصد کیفیت زندگی، مطالعات دین و دینداری و مطالعات و تحقیقات بازاریابی دانست.

رضایی افزود: شعبه این مرکز در استان، از شعب فعال ایسپا در سطح کشور و دارای رتبه برتر در حوزه اخلاق حرفه‌ای و اجرای دقیق ضوابط پرسشگری طرح‌های افکارسنجی است.

وی اضافه کرد: از سال ۱۳۸۲ همزمان با تأسیس جهاددانشگاهی استان، فعالیت این شعبه آغاز شده است که ثمره آن در این مدت، همکاری ایسپا در اجرای ده‌ها طرح ملی افکارسنجی و انجام طرح‌های متعدد استانی بوده است که به پشتوانه تلاش جهادی همکاران ایسپا و استفاده از ظرفیت علمی چهره‌های جوان و متخصص دانشگاهی استان صورت گرفته است و پیامد آن، ایجاد اعتماد نسبت به این مرکز علمی و تحقیقاتی در استان بوده است و طیف وسیعی از مؤسسات دولتی و غیردولتی، نهادهای سیاست‌گذار و نهادهای محلی از خدمات ایسپا و نتایج طرح‌های آن بهره‌مند شده‌اند.

رضایی تصریح کرد: پژوهشگران در حوزه‌های علوم انسانی که تمایل به همکاری با این مرکز تحقیقاتی را دارند، می‌توانند درخواست و سوابق علمی و اجرایی (رزومه) خود را به جهاد دانشگاهی استان ارسال کنند و یا با شماره تماس های ۳۲۳۲۰۰۷۰ و ۳۲۳۲۰۳۲۳ با پیش شماره ۰۳۸ تماس بگیرند و همچنین دانشجویان و دانش آموختگان علاقه‌مند به فعالیت‌های پرسشگری در استان می‌توانند برای اطلاع از نحوه همکاری با شعبه، با شماره‌های اعلام شده در بروشور، تماس بگیرند. 

رئیس جهاددانشگاهی استان از آمادگی شعبه استانی ایسپا برای اجرای طرح‌های افکارسنجی به سفارش دستگاه‌های اجرایی، نهادهای دولتی و غیردولتی، بانک‌ها، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز صنعتی و تولیدی و همه متقاضیان خدمات افکارسنجی، خبر داد و بیان کرد: نتایج طرح‌های افکارسنجی، به‌صورت کاملاً محرمانه تلقی می‌شود و در اختیار هیچ نهادی، غیر از کارفرمای طرح و سفارش دهنده آن قرار نخواهد گرفت.

وی همچنین از آمادگی جهاددانشگاهی استان برای اجرای طرح‌های نظرسنجی مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با همکاری استانداری خبر داد.

 

انتهای پیام
captcha