ممنوعیت سفر به چهارمحال و بختیاری در ایام تعطیلات عیدفطر
کد خبر: 3970303
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

ممنوعیت سفر به چهارمحال و بختیاری در ایام تعطیلات عیدفطر

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه سفر در ایام تعطیلات عیدفطر فارغ از رنگ‌بندی شهرستان‌ها ممنوع است، گفت: نیروی انتظامی با تمامی توان مبادی ورودی شهرستان‌ها را برای جلوگیری از ورود خودروی غیربومی کنترل کند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی، استاندار چهارمحال‌و‌بختیاری ۱۹ اردیبهشت‌ماه، در ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به گلایه بازاریان برای برگشت چک‌هایشان در هفته‌های گذشته، اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا بانک‌ها به هیچ عنوان نباید تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه جاری چک بازاریان را برگشت بزنند، اگر بانکی این کار را انجام داده متخلف است و مدیر بانک باید پاسخگو باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: مصوبات ستاد ملی کرونا حکم قانون رسمی کشور را دارد و برای اجرا نیازی به ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی از طریق مقام مافوق ندارد و تمامی ارگان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای مصوبات ستاد هستند.

وی با اشاره به اینکه از ۱۰۹ هزار تست کرونای انجام شده در چهارمحال و بختیاری در بیش از یک سال گذشته، نتیجه بیش از ۴۰ هزار تست مثبت اعلام شده است، بیان کرد: یعنی عددی معادل ۴۰ درصد تست‌های کرونا مثبت می‌شود، همچنین تاکنون ۱۰۰۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند، این آمار نشان می‌دهد که از زمان شیوع ویروس کرونا بار سنگینی بر روی دوش کادر بهداشت و درمان برای خدمات‌رسانی بوده است.

عباسی با تاکید بر اینکه سفر در ایام تعطیلات عید فطر فارغ از رنگ‌بندی شهرستان‌ها ممنوع است، گفت: نیروی انتظامی با تمامی توان مبادی ورودی شهرستان‌ها را برای جلوگیری از ورود خودروی غیربومی کنترل کند، در این ایام تمامی مراکز تفریحی، توریستی و خدمات رفاهی تعطیل است و هیچ خدماتی به مسافران ارائه نمی‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: فرمانداران و بخشداران در ایام تعطیلات عیدفطر از برگزاری هرگونه تجمع، مراسم عروسی، عزا و مهمانی با همکاری نیروی انتظامی جلوگیری کنند، در هر شهرستانی چنین مراسمی برگزار شود فرماندار باید پاسخگو باشد، مردم گزارشات خود را با نیروی انتظامی در این خصوص اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری مطلوب بود، بیان کرد: متأسفانه در ماه‌های اخیر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کاهش چشمگیر داشته است و جزو استان‌های آخر کشور در این حوزه هستیم و این امر اصلاً زیبنده استان نیست.

عباسی از اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری برای خرید ماسک برای نیازمندان خبر داد و گفت: همراه با بسته‌های مواسات بسته‌های ماسک تهیه و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار بگیرد، برخی از خانواده‌ها توان خرید ماسک را ندارند و خیرین می‌توانند در این زمینه همکاری و همراهی داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در هر شهرستانی همکاری، هم‌افزایی و وحدت در بین مسئولان شهرستانی در زمینه مقابله با بیماری کرونا وجود داشته باشد، شاهد موفقیت هستیم، در برخورد با اصناف متخلف بحث جریمه نقدی در اولویت برخورد قرار بگیرد.

وی در پایان با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در زمینه کنترل مبادی ورودی و خروجی، اظهار کرد: توان نیروهای انتظامی نیز محدود است، اما باید تمام توان در این زمینه به‌ کار گرفته شود.

 

انتهای پیام
captcha