پیام روز قدس، زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) در راستای تمدن نوین اسلامی است
کد خبر: 3969707
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

پیام روز قدس، زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) در راستای تمدن نوین اسلامی است

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری گفت: مهم‌ترین پیام روز قدس، زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) در راستای تمدن نوین اسلامی است که در این میان وظیفه داریم به مبارزه با فرهنگ دجالی که نماینده آن‌ها صهیونیست‌ها هستند، بپردازیم.

با گذشت چهار دهه از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس توسط امام خمینی(ره) در راستای پاسداری از قداست قدس شریف و تداوم اهداف و آرمان‌های بلند ایشان توسط مقام معظم رهبری، مسئله فلسطین به مسئله‌ای فراگیر تبدیل شده و مسلمانان در اقصی نقاط دنیا نفرت خود را از سلطه اشغالگران بر مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین به جهانیان اعلام می‌کنند.

روز جهانی قدس به‌عنوان مظهر وحدت ملی و اتحاد و یکپارچگی جهان اسلام و خروش و فریاد علیه استکبار جهانی است و در این روز تمامی مسلمانان در راستای همبستگی با قدس شریف و مسجدالاقصی و حمایت از مردم فلسطین خشم و انزجار خود از رژیم صهیونیستی را ابراز می‌کنند.

احمدرضا بسیج، رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه روز قدس، روز تجلی اراده آزادگان وارسته جهان است، اظهار کرد: روزقدس، روز تجدید اسلام و نماد وحدت و اقتدار مسلمانان در حمایت امت اسلام از آرمان قدس شریف و فلسطین است.

وی با بیان اینکه مسئله روز قدس از جنبه‌های مختلف سیاسی، مذهبی و دینی و تاریخی حائز اهمیت است، افزود: مسئله فلسطین از جنبه تاریخی یک ظلم بزرگ نسبت به مسلمانان و ساکنان فلسطین است که تحت عنوان آرمانی که یهودیان برای خود تعریف کرده‌اند و در جهت جهانی شدن قدم بر می‌دارند، شکل گرفته است.

بسیج ادامه داد: این جهانی شدن از تجاوز و اشغال از نیل تا فرات آغاز شد و برای اینکه بتوانند بر ظلم و اشغالگری خود سرپوش بگذارند و اذهان عمومی ملت‌ها متوجه این ظلم و جنایت بزرگ نشود، با عناوین گوناگونی ذهن مردم را از موضوع منحرف و به سمت و سوی دیگری معطوف کردند.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری گفت: امروزه جنگ، جنگ اراده‌هاست، یعنی اراده کسانی که به دنبال گسترش فرهنگ دجالی بوده و در مقابل، کسانی به دنبال گسترش فرهنگ مهدوی هستند، طبق آیات قرآن که می‌فرماید دشمن‌ترین افراد برای شما یهودیان هستند، یهودیان در طول تاریخ چندین مرتبه مرتکب فساد گسترده شدند، بنابراین اگر کسانی مقابل آن‌ها قرار نگیرد همه جهان پر از فساد خواهد شد.

بسیج ادامه داد: مشاهده می‌شود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مواجهه با صهیونیست‌ها و فرهنگ دجالی قرار گرفته‌ایم، این انتخاب ما نبوده بلکه سنت الهی است، یعنی زمانی که کسی خود را در ریل فرهنگ مهدوی قرار دهد ناگزیر در برابر فرهنگ دجالی قرار می‌گیرد و امروزه این اتفاق مشاهده می‌شود.

عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه فرهنگیان استان با بیان اینکه صهیونیست‌ها تا پیش از انقلاب اسلامی در ظلم و اشغالگری خود موفق بودند، ادامه داد: در این مدت توجه مردم به سمت و سوی دیگری بود و تجاوز و ظلم و اشغالگری از ذهنشان پاک شده بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی و اعلام روز جهانی قدس، مقابله با تفکر پنهانی صهیونیسم آغاز شد.

وی گفت: اگر بخواهیم از جنبه مذهبی و دینی بررسی کنیم، می‌بینیم داستان فلسطین داستان جدیدی نیست بلکه داستان تاریخی است، به طوری که یهودیان معتقدند طی سه مرحله باید این جهان در اختیار آن‌ها قرار گیرد، مرحله اول از نیل تا فرات یعنی از فلسطین تا مرز ایران، مرحله دوم عراق تا سوئیس و مرحله سوم کل کره زمین، اما دین بیان کرده مسلمان که برگزیده خداوند است باید حاکم کره زمین باشد، بنابراین ما معتقد به این هستیم که حاکمیت زمین با ظهور حضرت مهدی اتفاق می‌افتد، یعنی ما مسلمانان موظفیم کسانی که در سرزمین فلسطین مورد ستم واقع شده‌اند را یاری کنیم.

بسیج بیان کرد: مطالعات نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها برنامه‌ای بلندمدت برای تصرف دنیا داشتند که نقطه آغاز این اشغالگری از نیل تا فرات و ادامه آن از فرات تا سوئیس و مرحله آخر، اشغال و سیطره بر کل جهان بود، لذا آغاز این اشغالگری از فلسطین است و روز جهانی قدس جلوی این جنایات را گرفت.

وی با اشاره به آوارگی مردم فلسطین به دلیل قرار گرفتن در مستعمره انگلستان، اظهار کرد: زمانی که فلسطین مستعمره انگلستان بود مردم را آواره و از شهر خود بیرون کرد، به طوری که اکنون بیش از پنج میلیون نفر از مردم فلسطین در کشورهایی همچون لبنان، اردن، سوریه، مصر و دیگر کشورها آواره‌اند که معتقدیم مردم فلسطین باید به شهر خود بازگردند و با برگزاری انتخابات، حاکم خود را انتخاب کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان با اشاره به اهمیت روز قدس، تصریح کرد: اهمیت این روز در این است که اجازه فراموش کردن جنایت و تعدی به قدس را نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین پیام روز قدس، زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) در راستای تمدن نوین اسلامی است که در این میان وظیفه داریم به مبارزه با فرهنگ دجالی که نماینده آن‌ها صهیونیست‌ها هستند، بپردازیم.

رئیس بسیج اساتید استان گفت: امروزه فضای مجازی که همپای فضای حقیقی دارای تأثیر و کارکرد است، می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای گرامیداشت روز قدس باشد که اگر مهندسی شده و با طرح و برنامه باشد می‌توان با هوش و درایت این روز را به صورت مجازی پاس بداریم و مانع توطئه‌ها برای سوءاستفاده و به فراموشی سپردن این روز بزرگ شویم.

وی یادآور شد: همیشه نباید مشت خود را برای اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی گره کنیم، گاهی باید مشت خود را پایین بیاوریم و مطالعه و تحقیق کنیم، بنابراین امسال فرصت مناسبی است که بتوانیم آگاه‌سازی و مطالعه کنیم تا سال آینده با آگاهی کامل با مشت گره کرده تنفر خود را علیه رژیم غاصب صهیونیستی نشان دهیم.

انتهای پیام
captcha