از محکومیت همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با صهیونیست‌ها تا تأکید بر تداوم انتفاضه قدس
کد خبر: 3969657
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
تحولات جدید قدس؛

از محکومیت همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با صهیونیست‌ها تا تأکید بر تداوم انتفاضه قدس

شهادت یک نوجوان فلسطینی و بازداشت شماری دیگر و تأکید گروه‌های فلسطینی بر لزوم ادامه انتفاضه قدس برای مقابله با رژیم اشغالگر از جمله تحولات تازه در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری دنیا الوطن، رژیم صهیونیستی در آستانه روز جهانی قدس حملات خود را علیه فلسطینیان شدت بخشیده‌ و در عین حال فلسطینیان هم بر مقاومت و ادامه دفاع از مقدسات و سرزمین خود تأکید می‌کنند.

شهادت کودک 16 ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز بعد از حمله به روستای بیتا واقع در جنوب نابلس، سعید عوده، کودک ۱۶ ساله فلسطینی را به ضرب گلوله مستقیم به شهادت رساندند.

به گفته ساکنان روستا، نظامیان صهیونیست طی چند شب اخیر با جوانان فلسطینی که قصد دفاع از خاک خود را دارند، درگیر می‌شوند.

محمد اشتیه، نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین نیز شهادت این کودک را تسلیت گفت و از نهادهای حقوق بشر بین‌المللی و جامعه جهانی خواست این جنایت هولناک علیه کودکان فلسطینی را محکوم کند.

جهاد: انتفاضه راه مقابله با اشغالگران است

جنبش جهاد اسلامی در فلسطین هم با صدور بیانیه‌ای از ملت فلسطین خواست ضمن حفظ وحدت به انتفاضه قهرمانانه خود علیه اشغالگران ادامه دهند.
این جنبش تأکید کرد: تداوم اشغالگری و اقدامات خصمانه علیه مردم ما در محله الشیخ جراح قدس، جنگ نظام‌مند برای یهودی‌سازی است که همه فرزندان ملت فلسطین با قدرت و پافشاری به مقابله با آن خواهند رفت.

جهاد اسلامی تأکید کرد: ملت فلسطین در برابر اشکال سرکوب و تروریسم نظام‌مند علیه مردم ما در قدس و شیخ جراح هرگز تسلیم نخواهد شد.

این جنبش در پایان تأکید کرد اگر جنگ علیه محله الشیخ جراح متوقف نشود، دشمن باید منتظر پاسخی غیرقابل پیش‌بینی باشد.

حمایت پلیس اسرائیل از برنامه شهرک نشینان برای هتک حرمت گسترده مسجدالاقصی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز «پنجشنبه» خبر دادند که پلیس این رژیم تصمیم دارد در روز 28 ماه مبارک رمضان مانع ورود فلسطینی‌ها به شهر قدس و مسجد الاقصی شود.

گروه‌هایی از شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست تصمیم دارند در بیست و هشتم ماه مبارک رمضان برابر با دهم ماه می به مناسبت آنچه روز قدس عبری خوانده شده است اقدام به هتک حرمت گسترده مسجد الاقصی کرده و در آنجا آداب تلمودی به جای آورند.

در همین حال طرف‌های فلسطینی تأکید کردند که نمازگزاران مسجدالاقصی و اهالی قدس تا آن روز در مسجدالاقصی به اعتکاف خود ادامه می‌دهند تا با هر گونه تعرض صهیونیست‌ها به مسجد مقابله کنند.

جبهه مردمی آزادی فلسطین: هماهنگی امنیتی به معنای تأیید تجاوزات اسرائیل است

جنبش جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین همزمان با فرارسیدن روز قدس، از اهالی قدس خواست که با قدرت در برابر نقشه‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس بایستند.

این جنبش ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره برنامه یهودیان افراطی برای تعرض به مسجدالاقصی در روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان گفت: ملت فلسطین با هر گونه تجاوز به مسجدالاقصی و قدس مقابله خواهد کرد و جنبش مقاومت نیز در پاسخ به این جنایات، بر سر عهد خود خواهد بود.

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین ضمن محکوم کردن ادامه هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی گفت: این هماهنگی تنها به نفع رژیم صهیونیستی است.

این جنبش بر لزوم تشکیل فرماندهی واحد ملی برای ایفای نقش در درگیری‌های میدانی با رژیم صهیونیستی و مقابله با نقشه‌های یهودی‌سازی تأکید کرد و گفت: انتفاضه مردمی تنها راه عملی شدن این برنامه است.

حماس: ننگ هماهنگی امنیتی با اشغالگران در تاریخ ثبت خواهد شد

فوزی برهوم، سخنگوی حماس هم امروز پنجشنبه در واکنش به بازداشت منتصر شلبی، مجری عملیات استشهادی پست زعتره در جنوب نابلس گفت: تاریخ صحنه قهرمانانه و شجاعانه قهرمان ما «منتصر شلبی» و همچنین صحنه جنایات دشمن اسرائیلی در حق ملت ما در قدس و الشیخ جراح را ثبت خواهد کرد.

وی ادامه هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

نظامیان صهیونیست در رام الله در ساعات نخست صبح امروز، منتصر شلبی مجری، عملیات استشهادی زعتره را با محاصره یک ساختمان در شهرک سواد در شرق شهر رام الله بازداشت کردند.

یکشنبه گذشته شلبی در یک پست ایست و بازرسی در جنوب نابلس با شلیک تیر به سمت نظامیان صهیونیست سه نفر آنها را زخمی کرد که یکی از آنها را بعدا بر اثر شدت جراحات کشته شد.

انجمن علمای یمن:آزادی قدس از هر زمان دیگری نزدیک‌تر است

انجمن علمای یمن هم امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: آزادسازی قدس نزدیک‌تر از هر زمان دیگری است؛ به ویژه پس از آنکه پرده‌ها کنار رفته و بسیاری از واقعیت‌ها علنی شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: امت اسلام و نخبگان علمی و سیاسی باید در گفتمان رسانه‌ای، برنامه‌‌های درسی و تریبون‌ها، قدس را به جایگاه اصلی خود بازگردانند. آمادگی جهادی و بیداری جوانان امت اسلام تضمین‌کننده تمام معاملات علیه فلسطین است.

انجمن علمای یمن تأکید کرد: محور مقاومت باید وحدت و برادری ایمانی را در برابر نفوذ منافقان تقویت کند.

انجمن علمای یمن در پایان از ملت یمن و تمام ملت‌های اسلامی خواست در روز قدس برای یاری قدس و فلسطین و اعلام برائت از آمریکا و رژیم اسرائیل به صورت گسترده دست به راهپیمایی زنند.



انتهای پیام
captcha