گرامیداشت سالگرد وفات شیخ طبلاوی در مصر
کد خبر: 3969618
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

گرامیداشت سالگرد وفات شیخ طبلاوی در مصر

مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد وفات محمد محمود طبلاوی، قاری برجسته مصری روز گذشته، 15 اردیبهشت ماه، با برگزاری چند ختم قرآن بر سر مزارش برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، ابراهیم الطبلاوی فرزند ارشد شیخ محمد محمود طبلاوی گفت: شماری از دوستداران شیخ و شاگردانش به همراه اعضای خانواده روز چهارشنبه بر سر مزار او جمع شدند و مراسم گرامیداشت سالگرد وفاتش را با چند ختم قرآن و اتحاف دعا به روح او برگزار کردند.

وی افزود: پیشنهاد شده بود مراسمی به مناسبت سالگرد وفات شیخ برگزار شود، اما به دلیل شرایط شیوع کرونا و احترام به دستورالعمل‌های بهداشتی مبنی بر ممنوعیت هر گونه اجتماعات، قرار بر این شد که با حضور بر سر مزار شیخ با تلاوت قرآن یاد او را گرامی بداریم.

شیخ محمد محمود طبلاوی قاری سرشناس مصری، 16 اردیبهشت ماه سال گذشته، در سن 86 سالگی در گذشت؛  طبلاوی در نوامبر سال ۱۹۳۴ میلادی متولد و در سن ۹ سالگی موفق به حفظ کل قرآن شد. دیری نپایید که وی پله‌های پیشرفت را طی کرد و به یکی از نامداران تلاوت جهان تبدیل شد.

وی همچنین، به‌عنوان نماینده وزارت اوقاف و امور اسلامی مصر و دانشگاه الازهر به کشورهای زیادی از جمله جمهوری اسلامی ایران سفر کرد و در بسیاری از مسابقات بین‌المللی قرآن نیز به‌عنوان داور حضور داشت.

انتهای پیام
captcha