تیجانی: هرکس در حد توان برای آزادسازی قدس بکوشد
کد خبر: 3969551
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵

تیجانی: هرکس در حد توان برای آزادسازی قدس بکوشد

اندیشمند مسلمان با بیان این که امام خمینی(ره)، روز جهانی قدس را به منظور یادآوری آرمان آزادسازی قدس تعیین کرد، گفت: هر کس باید در حد توان خود در این راستا گام بردارد.

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف، دکتر محمد سعید تیجانی، نویسنده و متفکر اسلامی امروز 15 اردیبهشت 1400 در دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف که به صورت مجازی از شبکه عبرات تی وی پخش شد، مسئله فلسطین را مسئله تمام آزادگان و شرافتمندان دنیا عنوان کرد و اظهار داشت: قدس در هر حال روزی قبله مسلمانان بوده و در این مکان شریف است که معراج پیامبر رخ داده است. همه پیامبران در آن نماز خوانده‌اند و از این‌رو سرزمینی مقدس است.

وی با بیان این که بعضی از کشورهای عربی و اسلامی با عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل به آرمان فلسطین خیانت کردند، افزود: جمهوری اسلامی تنها کشوری است که همچنان نسبت به قدس پایبند است و نه تنها در این راه جهاد می‌کند بلکه از همه جنبش‌های مقاومت نیز در این راه دفاع می‌کند.

 نویسنده و متفکر اسلامی در ادامه افزود: به همین دلیل است که قدرت‌های استکباری ایران را تحریم و برای آن مشکلاتی ایجاد کرده‌اند و تمام این دشواری‌ها به منظور حمایت از مسئله فلسطین و مقاومت است.

وی با بیان این که ایران از ابتدای انقلاب اسلامی با رژیم صهیونیستی مقابله و از فلسطین دفاع کرذه است، گفت: امام خمینی(ره) به منظور یادآوری آرمان آزادسازی قدس، روز جهانی قدس را تعیین کرد.

دکتر تیجانی خاطرنشان کرد: نام‌گذاری و بزرگداشت چنین روزی سبب شده است تا آرمان آزادسازی قدس در بین ملت‌های مسلمان احیا شود و اگر چنین روزی نبود مسلمانان قدس و آرمان آن را فراموش می‌کردند.

وی در خاتمه تأکید کرد: هر کس باید در توان خود درباره تحقق آرمان آزادسازی قدس شریف کاری انجام دهد، هنرمندان و ورزشکاران و معلمان و تمام افراد باید در این راه در حد توان خود گامی بردارند.

انتهای پیام
captcha