مسجدی در فرانسه به آتش کشیده شد
کد خبر: 3969325
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

مسجدی در فرانسه به آتش کشیده شد

یک فرد ناشناس، مسجدی را در شهر آلبرت‌ویل فرانسه که از سوی انجمن «جامعه اسلامی ـ بین‌المللی گوروش» (CIMG) اداره می‌شود، به آتش کشید.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، مدیریت این مسجد روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حادثه دوشنبه شب، 13 اردیبهشت رخ داد و به ورودی مسجد خساراتی وارد کرد.

مدیریت مسجد اظهار کرد که تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که شخصی با استفاده از بنزین درب مسجد را به آتش کشیده است.

وی با بیان این که حادثه فوق به پلیس اطلاع داده شده و شکایتی در این زمینه تنظیم شده است، ابراز امیدواری کرد که عامل جنایت مذکور در اسرع وقت دستگیر شود.

انجمن «جامعه اسلامی ـ بین‌المللی گوروش» در فرانسه (CIMG) به دلیل خودداری از امضای منشور اصول اسلامی در فرانسه که مسلمانان را به حاشیه می‌راند، از سوی دولت و سیاستمداران این کشور مورد انتقاد قرار گرفته است.

اقدامات اسلام‌هراسانه در کشور فرانسه اخیراً شدت گرفته است. در 9 آوریل گذشته نیز مسجد الرحمه در شهر نانت به آتش کشیده شد. همچنین دوبار طی 20 روز ماه گذشته شعارهای ضد اسلامی بر روی دیوارهای مسجدی در شهر رن فرانسه از سوی نژادپرستان نوشته شده بود.

انتهای پیام
captcha