تمهیدات منع ورود مسافران به چهارمحال و بختیاری در تعطیلات عید فطر
کد خبر: 3969004
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

تمهیدات منع ورود مسافران به چهارمحال و بختیاری در تعطیلات عید فطر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از هم‌اکنون باید اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود مسافر به استان در تعطیلات عیدفطر انجام شود، هیچ‌گونه خدماتی به مسافران در این ایام در شهرستان‌های با وضعیت قرمز و نارنجی ارائه نمی‌شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، ۱۳ اردیبهشت‌ماه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با اشاره به کاهشی شدن روند شیوع کرونا و اینکه هم‌چنان در برخی از شهرستان‌ها روند کاهشی مطلوب نیست، اظهار کرد: باتوجه به ورود ویروس جهش‌یافته هندی و آفریقایی به کشور نگرانی بابت وضعیت کرونا وجود دارد و باید گفت وضعیت شکننده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: باید هم‌چنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت باشد، گزارشات در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان رضایت‌بخش نیست و نظارت‌ها باید در دستگاه‌های اجرایی، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، آرامستان‌ها، مطلب پزشکان و نانوایی‌ها تشدید شود.

وی با بیان اینکه عادی‌انگاری مردم در مواجهه با ویروس کرونا می‌تواند مجدداً چهارمحال و بختیاری را در وضعیت نگران‌کننده قرار دهد، گفت: متأسفانه در روزهای گذشته شاهد بی‌توجهی برخی اصناف به مصوبات ستاد کرونا مبنی بر تعطیلی بازار در شهرستان‌های با وضعیت قرمز بودیم، طبق بازرسی‌های انجام شده حدود ۵۰ درصد اصناف اقدام به بازگشایی واحد صنفی خود کردند.

مردانی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی از جمله اتاق اصناف، سازمان صمت و نیروی انتظامی باید نظارت خود را تشدید کنند، محدودیت‌های کرونایی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز هم‌چنان برقرار است، همچنین چک بازاریان تا تاریخ 20 اردیبهشت برگشت نمی‌خورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه هم‌چنان در برخی روزها آمار فوتی‌های کرونایی در استان دو رقمی است، بیان کرد: هم‌چنان شاهد برگزاری حدود ۳۰ تا ۴۰ تجمع در انواع مراسمات در استان هستیم، این تجمعات نگران‌کننده است، فرمانداران باید نظارت‌ها را تشدید و از ورود خودروهای غیربومی به استان جلوگیری کنند.

وی با اشاره به تعطیلات پیش رو در عید فطر، بیان کرد: از هم‌اکنون باید اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود مسافر به استان انجام شود، هیچ‌گونه خدماتی به مسافران در این ایام در شهرستان‌های با وضعیت قرمز و نارنجی ارائه نمی‌شود.

مردانی در خصوص بحث رعایت مصوبه دورکاری در فرمانداری‌ها، توضیح داد: در حال حاضر فرمانداری‌ها در حال انجام مقدمات برگزاری انتخابات و صدور برگ تردد هستند و نمی‌توان امورات در این حوزه را تعطیل کرد، بنابراین بحث دورکاری کارکنان بنابر تشخیص فرماندار انجام می‌گیرد تا مشکلی در ارائه خدمات صورت نگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به تجمع برخی از دانش‌آموزان در اعتراض به برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری در پایه نهم و دوازدهم، عنوان کرد: این تجمع در اکثر استان‌ها انجام شده بود، در برگزاری امتحانات تابع مصوبات ستاد ملی هستیم و نمی‌توان در این خصوص استانی تصمیم گرفت.

انتهای پیام
captcha