هفتمین دوره مسابقات حفظ و قرائت مناطق آزاد کشور برگزار می‌شود
کد خبر: 3968978
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
به صورت غیر حضوری؛

هفتمین دوره مسابقات حفظ و قرائت مناطق آزاد کشور برگزار می‌شود

هفتمین دوره سراسری مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل مناطق آزاد کشور از 20 تا 23 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

محمدرضا پورمعین، دبیر فعالیت‌های قرآنی مناطق آزاد کشور در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: هفتمین دوره سراسری مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم مناطق آزاد کشور از 20 تا 23 اردیبهشت‌ماه به میزبانی جزیره کیش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شرایط کرونایی کشور این مسابقات به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد، اظهار کرد: به دلیل محدودیت‌های سنی این مسابقات برای گروه سنی بالای 20 سال و از هر یک از هفت منطقه آزاد کشور، شش نفر به این مسابقات راه پیدا خواهد کرد.

پورمعین اضافه کرد: این مسابقات در مجموع با رقابت 42 نفر از بانوان و آقایان در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل‌خوانی و حفظ کل با قضاوت داوران ملی و بین‌المللی کشورمان با مجوز ستاد هماهنگی مسابقات کشور برپا می‌شود.

دبیر فعالیت‌های قرآنی مناطق آزاد کشور با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی این مسابقات در حال حاضر در سطح مناطق در حال برگزاری است، تصریح کرد: اگر به هر دلیلی چون شیوع ویروس کرونا مناطقی امکان برگزاری مرحله مقدماتی را نداشتند، می‌توانند برابر آیین‌نامه و شرایط مسابقات، منتخبانی را از بین استعدادهای قرآنی منطقه به دبیرخانه مسابقات معرفی کنند.

پورمعین با اشاره به اینکه به برگزیدگان این جشنواره، هدایای نقدی اعطا خواهد شد، بیان کرد: در آینده نزدیک نیز(همزمان با ایام دهه فجر امسال) جشنواره هنرهای قرآنی، آوایی، کتاب و شاهکارهای تلاوت در مناطق آزاد کشور برگزار خواهد شد.

وی همچنین از آغاز فعالیت مرکز فعالیت‌های قرآنی سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد و گفت: فعالیت‌های این مرکز پیرامون آموزشی، مفهومی، علمی، فرهنگی و تبلیغی و ترویجی است که امید است با بکارگیری افراد متخصص شاهد تلاش‌های مضاعف در زمینه توسعه آموزه‌های قرآنی باشیم.

انتهای پیام
captcha