مطلوب نبودن فعالیت‌های قرآنی در چهارمحال و بختیاری/لزوم تشکیل شورای فرهنگ قرآنی در استان
کد خبر: 3968795
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷

مطلوب نبودن فعالیت‌های قرآنی در چهارمحال و بختیاری/لزوم تشکیل شورای فرهنگ قرآنی در استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: مطلوب نبودن فعالیت‌های حوزه قرآن در استان زنگ خطری است که باید متولیان قرآنی برنامه‌ریزی درستی در این راستا برای بهبود وضعیت انجام دهند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ۱۲ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با موضوع چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اظهار کرد: دومین سال برگزاری مسابقات قرآنی با شرایط کرونا حادث شده که با توجه به این شرایط، مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه شاید از لحاظ کیفیتی در سطح پایینی بوده اما تعطیل نشده و زمان ثبت‌نام این دوره از مسابقات در ۱۰ رشته از ۱۳ اردیبهشت‌ماه تا ۱۳ خردادماه خواهد بود که علاقمندان برای ثبت‌نام می‌توانند به سایتwww.quraniran.ir مراجعه کنند.

وی با اشاره به وجود ۱۰۰ امامزاده در استان، افزود: امسال محوریت این دوره از مسابقات امامزادگان بوده و تا جایی که ممکن است در ۷۰ درصد امامزاده‌ها محافل کوچک قرآنی به منظور شناسایی و کشف چهره‌های قرآنی برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: مرحله شهرستانی و استانی چهل و چهارمین دوره از مسابقات، از اول تیرماه تا پایان شهریورماه بنا به وضعیت کرونا مبنی بر حضوری یا غیرحضوری بودن، برگزار خواهد شد.

وی توضیح داد: انتظار می‌رود در شرایط کرونایی، توجه به قرآن را فراموش نکنیم، زیرا رنگ و بوی قرآن در جامعه ضعیف شده است، یعنی حوزه قرآنی در چهارمحال و بختیاری وضعیت مطلوبی ندارد و لازم است تلاش‌های مضاعفی از سوی دستگاه‌ها و دغدغه‌مندان قرآنی صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امید است استقبال زیادی از این دوره مسابقات صورت گیرد و بتوانیم رتبه‌های خوبی را در سطح کشور، کسب و جایگاه استان از این طریق ارتقا یابد.

امیری با اشاره به اینکه مطلوب نبودن فعالیت‌های حوزه قرآن در استان زنگ خطری است که باید متولیان قرآنی برنامه‌ریزی درستی در این راستا به منظور بهبود وضعیت انجام دهند، بیان کرد: متاسفانه کم‌کاری‌هایی در حوزه قرآن انجام می‌شود، به طوری که محافل قرآنی در استان کمرنگ است و مسئولان بهای کمتری به این حوزه مخصوصا می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: حتی در مجالس ختم همچون گذشته محفل قرآنی که برکات بسیاری را به همراه دارد، برگزار نمی‌شود.

وی افزود: لازم است در رشته‌های مختلف قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی افرادی تربیت کنیم، البته مشکل عدم استقبال چهره‌های استانی از اساتید استان‌های همجوار است که انسجام لازم را در این راستا ندارند.

امیری در ادامه با اشاره به اینکه موقوفات قرآنی چهارمحال و بختیاری ضعیف است، تصریح کرد: متاسفانه درآمد موقوفات قرآنی استان صفر است، اما برای جذب خیرین به این سمت نیازسنجی‌ها و مشاوره‌هایی انجام می‌شود و تلاش ما مدیریت نیت واقفان است که تاکنون نتوانستیم به عدد خوب در زمینه موقوفات قرآنی دست یابیم.

وی ادامه داد: اولویت این اداره کل، دنبال کردن مباحث قرآنی از جمله موقوفات قرآنی است که به این منظور، از خیرین برای وقف در حوزه قرآن، دعوت صورت می‌گیرد.

امیری تاکید کرد: لازم است برای ایجاد تحول در زمینه مسابقات قرآنی، بودجه‌ای از محل اعتبارات دولتی به این بخش اختصاص داده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: لازم است برای تقویت فرهنگ قرآنی در استان، شورای فرهنگ عمومی قرآن تشکیل شود.

وی با اشاره به طرح ضیافت الهی، تصریح کرد: در این ایام ۱۵ طلبه برای تبلیغ و رفع شبهات دینی به مناطق مختلف اعزام شدند، همچنین تاکنون پنج هزار غذای گرم با محوریت امامزادگان میان نیازمندان توزیع شد که پیش‌بینی می‌شود هشت تا ۱۰ هزار غذا در این ایام توزیع شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از توزیع بسته‌های حمایتی در ایام وفات حضرت خدیجه(س)، میلاد امام حسن(ع) خبر داد و خاطرنشان کرد: در شب‌های لیالی قدر، بسته‌های حمایتی در قالب طرح مواسات از محل موقوفات و خیرین میان نیازمندان توزیع خواهد شد، همچنین در شب‌های قدر برنامه احیا به صورت مجازی در ۱۵ بقعه شاخص استان برگزار خواهد شد، البته جاهایی که فضای مناسب برای برگزاری مراسم وجود دارد حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

 

انتهای پیام
captcha