انجمن قاریان و ترتیل‌خوانان تونس در یک نگاه
کد خبر: 3968603
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

انجمن قاریان و ترتیل‌خوانان تونس در یک نگاه

انجمن قاریان و ترتیل‌خوانان تونس یک مرکز فرهنگی دینی است که تحت نظارت وزارت امور دینی فعالیت می‌کند. این انجمن برنامه های زیادی برای قرآن دوستان تونسی اجرا می‌کند.

به گزارش ایکنا، مدیریت این انجمن را شیخ عثمان بن الطیب الانداری بر عهده دارد که یکی از برجسته‌ترین داوران بین‌المللی قرآن و از تصحیح‌کنندگان مصاحف قرآنی است.

شیخ عثمان دارای مدرک در روایت‌های ده‌گانه از قرآن کریم و از سخنرانان دینی در حوزه قرآن و فقه است و 30 کتاب در شرح و تفسیر علوم قرآن تألیف کرده است.

بنا به اعلام رايزنی فرهنگی ایران در تونس، انجمن قاریان و ترتیل‌خوانان این کشور، مدیریت چند باشگاه فعال در حوزه آموزش قرآن و حفظ کودکان را بر عهده دارد و بر برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی قرآنی برای گروه‌های سنی مختلف از نوجوانان گرفته تا جوانان و کهنسالان نظارت می‌کند.

برگزاری دوره‌های آموزشی حفظ قرآن، دوره‌های آموزشی زبان عربی و علم نحو، دوره‌های آموزشی اصول ترتیل قرآن کریم و دوره‌های آموزشی روایت‌های قرآنی از جمله فعالیت‌های این انجمن است.

انجمن قاریان و ترتیل‌خوانان تونس همچنین دوره‌های آموزش خط عربی، دوره‌های آموزش علم رسم‌الخط قرآنی، دوره‌های بهبود قدرت سخنوری به زبان عربی و دوره‌های آموزشی و فرهنگی در فقه مالکی برگزار می‌کند و رشاد الرخيص مدیریت امور مالی این انجمن را بر عهده دارد.

انتهای پیام
captcha