معرفی مدیران بی‌توجه در رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به تخلفات اداری
کد خبر: 3967094
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
استاندار چهارمحال و بختیاری:

معرفی مدیران بی‌توجه در رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به تخلفات اداری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مدیرانی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجموعه تحت امر خود بی‌توجه هستند و پس از دریافت تذکر، مجددا موارد متذکر شده را رعایت نکردند به تخلفات اداری معرفی شوند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری پنجم اردیبهشت‌ماه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با گلایه‌مندی از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی و عمل نکردن مدیران به مصوبه دورکاری، اظهار کرد: گزارش تخلفات مدیران توسط متولیان نظارت و جمع‌آوری گزارش‌ها به حوزه استاندار ارسال نشده است و حوزه سیاسی استاندار باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مدیرانی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجموعه تحت امر خود بی‌توجه هستند و پس از دریافت تذکر، مجددا موارد متذکر شده را رعایت نکردند به تخلفات اداری معرفی شوند.

وی در خصوص بحث رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب پزشکان نیز یادآور شد: اگر ظرفیت مطب پزشکان کم است، می‌توان با هماهنگی با دستگاه‌هایی از جمله آموزش و پرورش به‌طور موقت مکانی را برای انتقال مطب پزشکان به فضای بزرگتر در نظر گرفت تا سلامت بیماران نیز حفظ شود، همچنین نظام پزشکی نظارت‌ها را بر مطب پزشکان تشدید کند.

عباسی با اشاره به مصوبه ممنوعیت چاپ اعلامیه ترحیم و کارت عروسی، گفت: فضای مجازی نیز رصد شود و اگر مدیران کانال‌ها و صفحات مجازی اقدام به انتشار اعلامیه کنند با آن‌ها برخورد قانونی صورت بگیرد، گروهی برای رصد فضای مجازی تشکیل شود و مردم نیز گزارشات خود را در این خصوص به دستگاه‌های نظارتی اعلام کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز هم‌چنان پابرجا است، بیان کرد: اگر افرادی از زمان و مکان برگزاری هرگونه مراسم عروسی، عزا، تولد و تجمع اطلاع پیدا کردند، موضوع را به نیروی انتظامی اطلاع دهند، پلیس در مواردی که تهدید علیه بهداشت عمومی است باید با دستور قضایی وارد عمل شود و با متولیان مراسم برخورد کند.

وی یادآور شد: همچنین با همکاری نیروی انتظامی، بسیج و مرکز بهداشت و درمان با اولویت دو شهرستان بروجن و شهرکرد گشت‌های محله محور تشکیل شود و پس از بلوک‌بندی محلات بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه اصناف، آرامستان‌ها، پارک‌ها و... نظارت کنند.

عباسی تصریح کرد: در خصوص تعطیلی مشاغل گروه شغلی دو، سه و چهار در شهرهای قرمز تابع مصوبات  ستاد کرونا هستیم و نمی‌توان برای بازگشایی اصناف به‌صورت جزیره‌ای تصمیم بگیریم، اما باتوجه به اینکه وضعیت اصناف مطلوب نیست در حال حاضر شهرداری‌ها از کسبه عوارض دریافت نکنند و تا زمان عادی شدن شرایط دست نگه دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص پرداخت تسهیلات به اصناف، گفت: عموما اصناف تسهیلات با سود ۱۲ درصد را دریافت کرده‌اند، پیگیری می‌شود تا دولت سقف این تسهیلات را افزایش دهد و افراد بتوانند مجددا از این تسهیلات استفاده کنند.

 

انتهای پیام
captcha