بانوان بسیجی پای کار توزیع بسته‌های معیشتی و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد
کد خبر: 3966736
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
مینا بیابانی تشریح کرد؛

بانوان بسیجی پای کار توزیع بسته‌های معیشتی و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان به تشریح برنامه‌های مختلف این سازمان در ایام ماه مبارک رمضان پرداخت و تهیه بسته‌های معیشتی و آزادی بانوان زندانی جرایم غیر عمد را از مهمترین این برنامه‌ها برشمرد.

به گزارش ایکنا، یکی از ویژگی‌های مهم و تأثیرگذار انقلاب اسلامی مردمی بودن آن بوده است و از آنجایی که زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، انقلاب اسلامی زمینه را برای حضور گسترده و مؤثر زنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و علمی فراهم کرده است.

زنان ایران نقش مهمی در دوران نهضت اسلامی داشتند. زنان جامعه ایران در دوران انقلاب اسلامی به شیوه‌های مختلفی اعتراض خود را نسبت به وضعیت موجود که از نظر آن‌ها نامساعد بود، نشان می‌دادند. از این رو مشاهده می‌کنیم که هر کجا مشارکتی از جانب مردان وجود داشته، حضور زنان نیز ثمربخش بوده است.

با تغییر نگرش نسبت به زن در جریان انقلاب اسلامی، زنان توانستند حضور پررنگی در عرصه اجتماعی و سیاسی پیدا کنند. امام خمینی(ره) به عنوان رهبر انقلاب با عدم پذیرش نگاه سنتی نسبت به زن و ایجاد نگرشی نو، زمینه رهایی زنان از بند باورهای غلطی که ریشه دوانده بود را مهیا کرد تا زنان با پی بردن به ارزش واقعی خویش، توانایی‌های بالقوه خود را در عرصه‌های مختلف به‌ویژه مبارزه، به منصه ظهور برسانند.

یکی از نهادهای مهمی که در قالب سازمان بسیج مستضعفین شکل گرفته و تأثیرات زیادی در میان جامعه به ویژه قشر بانوان کشور داشته، سازمان بسیج جامعه زنان است که از زمان تشکیل خود، برنامه‌های فراوانی را در حوزه‌های مختلف انجام داده است.

این سازمان در طول ایام سال برنامه‌های فراوانی را در حوزه‎هایی همچون کمک به زنان سرپرست خانوار، آزادی بانوان زندانی جرایم غیر عمد، کمک به محرومان و نیازمندان و ... انجام می‌دهد که این برنامه‌ها به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد.

امسال نیز سازمان بسیج جامعه زنان کشور با توجه به شرایط ویژه کشور در زمینه مبارزه با بیماری کرونا و نیز تحریم‌های ظالمانه آمریکا و سردمداران استکبار، پای در عرصه خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی گذاشته و ضمن لبیک‌گویی به رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه کمک مؤمنانه و مواسات، اقدام به اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه رفع محرومیت و کمک به نیازمندان کرده است.

مینا بیابانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با برنامه‌های مختلف این سازمان در سال جدید به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: از مهمترین سفارشات قرآن و ائمه معصومین(ع)، یاری رساندن به افراد جامعه است. تا آنجا که بی‌تفاوت بودن نسبت به زندگی و ناملایمات زندگی دیگران و جامعه موجب خروج از دین اسلام می‌شود. انسان‌ها به طور فطری به گونه‌ای خلق شده‌اند که برای تداوم بقای خود نیازمند ارتباط‌گیری با دیگر انسان‌ها هستند و به این جهت که به تنهایی قادر به حل مشکلات خود نیستند، لاجرم برای مرتفع کردن مشکلات خود با توجه به محدودیت توانایی و نیازمندی‌هایی که دارند نیازمند ارتباط‌گیری با دیگران هستند تا بتواند مشکلات مادی و معنوی خود را حل کنند.

وی افزود: از طرفی گستردگی و حجم زیاد و پیچیدگی گرفتاری‌ها و مشکلات، انسان را بر آن می‌دارد که از کمک و یاری جمعی و گروهی برای حل آن‌ها بهره گیرد. در روایاتی که از سیره ائمه معصومین(ع) بر ما وارد شده است، این‌گونه می‌خوانیم که ایشان نسبت به انجام کارهای گروهی به ویژه اعمال خیر تأکید فراوان داشتند.

بیابانی بیان کرد: از رسول مکرم اسلام(ص) نقل شده است که ایشان فرمودند: «ای مردم! بر شما باد به جماعت و پرهیز از پراکندگی و افتراق» با توجه به تجربیاتی که در دست داریم، می‌توانیم بیان کنیم که همیشه توفیقات بزرگ در سایه همکاری و همدلی به دست می‌آید. مواسات و همدلی نیز یکی از امور خیری است که در قرآن و روایات بر آن تأکید فراوان شده و اساساً مسلمانان به ویژه مردم شریف ایران نسبت به این موضوع همواره پیش‌قدم بوده و سابقه دیرینه‌ای را در امر مواسات دارند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: از سال گذشته که رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان با توجه به شیوع بیماری کرونا و مشکلات عدیده‌ای که در زندگی مردم ایجاد شد، تأکید فراوانی به مواسات و همدلی داشتند و از مردم و نهادهای انقلاب خواستند تا نسبت به هموطنان خود و رفع مشکلات ایشان بی‌تفاوت نبوده و به شکل جدی برای رفع این مشکلات اقدام کنند.

وی ادامه داد: به همین جهت سازمان بسیج به عنوان یکی از نهادهای انقلابی که با حضور مردمی تشکیل شده است، خود را از مخاطبان اصلی پیام رهبر انقلاب دانسته و در طول سال نیز تمام همت خود را مصروف رفع مشکلات مردم کرد. بسیج جامعه زنان نیز به عنوان بخشی از سازمان بسیج، فعالیت‌های خود را در همین راستا جهت داده و سعی کرد تا حتی‌الامکان مشکلات خانواده‌ها و جامعه بانوان را به عنوان مخاطب اصلی خود برطرف کند.

بیابانی تصریح کرد: در این راستا و در آغاز سال جدید، بسته‌های معیشتی مناسب اعم از پوشاک نو و آنچه ممکن است تا نیاز مردم در شب عید باشد یعنی شیرینی و آجیل به همراه اقلام معیشتی تهیه شد که این بسته‌ها پیش از آغاز سال نو از سوی بانوان بسیجی و با کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده و به درب منازل نیازمندان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار ارسال شد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور اظهار کرد: تداوم طرح آزادسازی زندانیان با تأکید بر آزادسازی مادرانی که به دلیل جرایم غیر عمد زندانی شده بودند، از مهمترین فعالیت‌های بسیج جامعه زنان در ایام عید و نیز ماه مبارک رمضان بوده است. همچنین، شرکت و همکاری در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی که به منظور تشدید قطع انتشار ویروس کرونا و در سه بخش بیماریابی و مراقبت، کنترل و نظارت بر بیماران و حمایت از خانواده‌های بیماران کرونایی انجام شد نیز از دیگر فعالیت‌های بسیج جامعه زنان در ایام تعطیلات و ماه مبارک رمضان است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: طرح شهید سلیمانی در ماه مبارک رمضان با شدت بیشتری در حال انجام است. متأسفانه طی چند روز اخیر شاهد شیوع گسترده کرونا در کشور هستیم و تعداد زیادی از هم‌وطنان ما هر روز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده و یا بدان مبتلا می‌شوند.

بیابانی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های جامعه بسیج زنان در ماه مبارک رمضان، ارائه مشاوره به خانواده‌های صدمه دیده از کروناست که این برنامه از سوی گروه‌های جهادی و در کنار مدافعان سلامت که مشغول خدمت‌گزاری در بخش‌های درمانی و بیمارستانی هستند، پیگیری می‌شود. تعداد زیادی از خانواده‎ها به دلیل تأثیراتی که از بیماری کرونا داشته‌اند، نیازمند به ارائه مشاوره هستند تا بتوانند مسائل و مشکلات خود را به خوبی حل و فصل کنند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: مشاوره در سطح پایگاه‌های محلات در حد وسع و بضاعت ما در حال انجام است. فعالیت دیگر بسیج جامعه زنان در این ایام، تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان است که این اقدام به صورت مداوم در طول سال به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان پیگیری می‌شود.

وی گفت: اقدام دیگری که از سوی بسیج جامعه زنان کشور و طی ایام ماه مبارک رمضان انجام می‌شود، اهدای خون و نذر خون است که از سوی بانوان بسیجی به ویژه در ایام لیالی قدر انجام خواهد شد. در این زمینه هماهنگی‌هایی با پایگاه‌های انتقال خون در سراسر کشور صورت گرفته تا بانوان بسیجی بتوانند با مشکلات کمتری نسبت به انجام این امر خداپسندانه اقدام کنند.

بیابانی در ادامه بیان کرد: تهیه افطاری و توزیع آن در میان مردم از دیگر فعالیت‌های بانوان بسیجی است که این برنامه در سال جاری با همت بیشتری انجام می‌شود. البته تأکید بیشتر ما در توزیع افطاری، زنان سرپرست خانوار است که از مشکلات بیشتر در این زمینه برخوردار هستند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور افزود: همچنین، برنامه مهم دیگری که از سوی بسیج جامعه زنان در این ایام به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان پیگیری می‌شود، تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده است که این برنامه نیز در پایگاه‌های مقاومت ویژه‌ای که برای این منظور در نظر گرفته شده، انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: موضوعی که نباید در این ایام از آن غافل شد، اجرای برنامه‌های مذهبی، فرهنگی است که بسیج جامعه زنان نیز در این راستا اقدام به اجرای برنامه‌های مختلف همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی کرده است. همچنین، برنامه‌های فراوانی نیز برای اجرا در فضای مجازی در نظر گرفته شده که این برنامه‌ها نیز به خوبی پیش می‌رود.

بیابانی ادامه داد: در این راستا، برنامه‌هایی همچون برگزاری مسابقات مختلف در حوزه قرآن کریم، قرائت ادعیه و ... در نظر گرفته شده است که این برنامه‌ها در لیالی قدر و مناسبت‌های مختلف ماه مبارک رمضان همچون میلاد امام حسن(ع) شکل گسترده‌تری به خود خواهد گرفت. همچنین، این برنامه‌ها در فضای مجازی نیز با قوت و قدرت بیشتری پیگیری خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در پایان سخنان خود بیان کرد: علاوه بر برنامه‌های اعلام شده، بانوان بسیجی در اقصی‌ نقاط ایران اسلامی به صورت خودجوش اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف جهادی می‌کنند و هر جایی که لازم باشد، برای رفع مشکلات مردم به ویژه محرومان و نیازمندان اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha