غیرفعال شدن ۵۳ مرکز قرآنی در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3963308
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸

غیرفعال شدن ۵۳ مرکز قرآنی در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌و‌بختیاری گفت: از مجموع ۲۲۷ مرکز قرآنی در استان، ۵۳ مرکز قرآنی به حالت غیر فعال درآمده که حدود ۱۴ مورد از این مراکز، مجوز لازم را دریافت کرده، اما فعالیتی نداشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌و‌بختیاری در گفت‌‌و‌گو با ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا، برخی از مراکز قرآنی در کشور تعطیل شدند که خوشبختانه در چهارمحال و بختیاری، هیچ مرکز قرآنی به دلیل شیوع کرونا تعطیل نشده است، گرچه کرونا بر فعالیت‌های قرآنی تأثیر گذاشته است.

وی افزود: برخی از مراکز قرآنی استان به دلایل مختلف از جمله عدم فعالیت در طول سال غیر فعال شده‌اند که از مجموع 227 مرکز قرآنی در استان، 53 مرکز قرآنی به حالت غیر فعال درآمده که حدود 14 مورد از این مراکز، مجوز لازم را دریافت کرده اما فعالیتی نداشته یا مدیر مرکز، از استان مهاجرت کرده‌ و آن مرکز به حالت غیرفعال درآمده است.

کارگر ادامه داد: طبق بررسی‌ها و پایش‌های سال گذشته براساس فعالیت‌های مراکز قرآنی طی سه سال گذشته، این مراکز غیرفعال اعلام شدند، در این میان فرصتی به کارشناسان قرآنی شهرستان‌ها برای فعالیت مجدد و خروج از حالت غیرفعالی، داده شد تا این مراکز تعیین تکلیف شوند.

کارگر گفت: غیر فعال شدن مراکز قرآنی به معنای حذف مرکز نیست، بلکه امکان فعال شدن مجدد مرکز قرآنی وجود دارد که در این میان برخی از مراکز از حالت غیر فعال به نیمه فعال درآمده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر مراکز قرآنی که غیر فعال شده‌اند، برخی مراکز در حال دریافت مجوز برای راه‌اندازی مرکز قرآنی هستند که شش مرکز قرآنی در استان وجود دارد که یا درحال دریافت مجوز بوده یا مجوز لازم را برای تأسیس مرکز قرآنی دریافت کرده‌اند که این مراکز در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان هستند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌و‌بختیاری در ادامه گفت: امسال طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بناست در شهرستان‌هایی که از محرومیت بیشتری برخوردارند طرح‌هایی با دید تسهیل‌گرایانه و در حد بضاعت اداره امور قرآنی اجرایی شود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است دوره تخصصی قرآن (آموزش‌یاری) در شهرستان کوهرنگ برگزار شود و متقاضیانی که شرایط لازم برای تأسیس مرکز قرآنی را داشته باشند بعد از بررسی مدارک، مجوز لازم به آن‌ها اعطا می‌شود که در این میان پیش‌بینی شده هشت مرکز قرآنی شامل مؤسسه و خانه قرآنی در شهرستان کوهرنگ دایر شود.

انتهای پیام
captcha