وضعیت شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری نگران‌کننده است
کد خبر: 3962309
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

وضعیت شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری نگران‌کننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تأکید بر اینکه وضعیت شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری نگران‌کننده است، گفت: در حال حاضر با افزایش چهار تا پنج برابری مراجعات سرپایی نسبت به ۱۰ روز گذشته و دو برابری بیماران بستری نسبت به دو هفته آخر اسفند مواجه هستیم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شامگاه ۱۴ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان حدود ۲۸ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند، اظهار کرد: تعداد موارد بستری مبتلا به کرونا نسبت به هفته گذشته دو برابر و نسبت به سه هفته گذشته سه برابر افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان بروجن در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های شهرکرد، سامان، کیار و سامان در وضعیت نارنجی قرار دارد و طبق تحلیل‌های آماری پیش‌بینی می‌شود شهرستان بن و لردگان نیز در وضیت نارنجی قرار بگیرد.

وی افزود: در ماه‌های آذر، دی و بهمن با سیر نزولی بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری مواجه بودیم، این مسئله موجب ساده‌انگاری مردم در خصوص این بیماری شد، شلوغی بازار و انتشار کرونای انگلیسی افزایش چشمگیر بیماران مبتلا به کرونا در استان را در پی داشت.

شیرانی با تأکید بر اینکه وضعیت شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری نگران‌کننده است، گفت: سیر افزایشی بیماری در موج چهارم سریع‌تر از پیک‌های قبلی است، در حال حاضر با افزایش چهار تا پنج برابری مراجعات سرپایی نسبت به ۱۰ روز گذشته و دو برابری بیماران بستری نسبت به دو هفته آخر اسفند مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: حجم مراجعات به مراکز درمانی یک هشدار جدی است و در روزهای آینده موارد بستری افزایش پیدا خواهد کرد، پیش‌بینی می‌شود ظرفیت بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری تکمیل شود و در ارائه خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی تاخیر به وجود آید.

وی با اشاره به اینکه چرخش ویروس کرونا ناشی از مسافرت‌های نوروزی است، یادآور شد: تعداد قابل توجهی از افرادی که به مسافرت رفته‌اند ناقل هستند، تا اطلاع ثانوی باید از هرگونه تجمع پرهیز شود.

 

انتهای پیام
captcha