استفاده از ماسک نشانه شخصیت افراد است / آمار فوتی‌های کرونا در چهارمحال و بختیاری به 774 نفر رسید
کد خبر: 3957429
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶

استفاده از ماسک نشانه شخصیت افراد است / آمار فوتی‌های کرونا در چهارمحال و بختیاری به 774 نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یکی از ساده‌ترین، عملی‌ترین و مؤثرترین راه مقابله کرونا استفاده همگانی از ماسک است، گفت: زدن ماسک نشانه شخصیت، اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری و عدم استفاده از آن نشانه عدم پایبندی به تعهدات اجتماعی است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، 13 اسفندماه با اعلام این خبر به رسانه‌های استان، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۶ بیمار با علائم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۳۷ بیمار با علائم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست هشت مراجعه‌کننده بیمارستانی با علائم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد، به‌طوری که هم‌اکنون ۱۲۴ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۸۴ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تأیید بیماری‌شان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شده است و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به ۷۷۴ نفر رسید.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ۱۴ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

شیرانی با اشاره به اینکه یکی از ساده‌ترین، عملی‌ترین و مؤثرترین راه مقابله کرونا استفاده همگانی از ماسک است و نوع آن در درجه دوم اهمیت قرار دارد، یادآور شد: همچنان توجه به رعایت بهداشت دست‌ها، تنفس و رعایت فاصله اجتماعی مؤثرترین راه مقابله با بیماری کووید ١٩ محسوب می‌شود که با توجه به ضرورت استفاده از ماسک، نشانه شخصیت، اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری و عدم استفاده از آن نشانه عدم پایبندی به تعهدات اجتماعی است.

انتهای پیام
captcha