استقبال از کمپین دوچرخه‌سواری مسلمانان منچستر انگلیس
کد خبر: 3957181
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹

استقبال از کمپین دوچرخه‌سواری مسلمانان منچستر انگلیس

دو مسلمان انگلیسی با راه‌اندازی کمپین دوچرخه‌سواری در شهر منچستر پیام صلح و دوستی مسلمانان را به جامعه ابلاغ کردند. این کمپین با استقبال مردمی زیادی روبه‌رو شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ابوت اسلام، هنگامی که ویروس کرونا شیوع یافت، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به دلیل تعطیل شدن کسب و کارها مجبور شدند هفته‌های طولانی در خانه بمانند.

 دو مرد مسلمان اهل منچستر برای جلوگیری از بی‌تحرکی، تورهای شبانه دوچرخه‌سواری در این شهر به راه انداختند. فیلم‌های منتشر شده از آنها با عنوان «2 Muslim Night Riders» در یوتیوب که ماجراهای آنها را نشان می‌دهد، به طور گسترده‌ای محبوب شده است.


احتشام عرفان، 41 ساله می‌گوید: ما تصمیم گرفتیم که با شروع تعطیلی، ورزش را برای کاهش وزن و تناسب اندام شروع کنیم. ما تصمیم گرفتیم که به دوچرخه سواری شبانه برویم زیرا در طول روز مشغول خانواده و کار هستیم. شهر ما در شب بسیار آرام و زیبا و در واقع بسیار ایمن است اما ما در مناطق اطراف حرکت و از کوچه پس کوچه‌ها و مکان‌های تاریک پرهیز می‌کنیم.


عرفان و نورعالم 36 ساله، 15 سال با هم دوست بوده‌اند. عالم به عنوان یک تکنسین رسانه کار می‌کند.

عالم می‌گوید: وقتی در مسیرهای دیدنی دوچرخه‌سواری می‌کنیم زیبایی طبیعت باعث ایجادحس مثبت می‌شود. دوچرخه‌سواری یک ورزش آرام است که هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد. ما به دلیل تعطیلی، اوقات فراغت زیادی داریم؛ بنابراین فرصت را داریم که هم‌زمان ورزش و کارهای اجتماعی را انجام دهیم.

وی افزود: ما این پروژه را شش ماه پیش آغاز کردیم و اکنون بیش از 3000 دنبال کننده و به طور متوسط ​​1000 بازدید از فیلم‌های خود داریم. نظر ما این است که اگر یک نفر از پیام ما بهره‌مند شود ما خوشحال خواهیم شد. 

رویکرد مسلمانان به ورزش اغلب توسط عوامل مذهبی، فرهنگی و قومی تعیین می‌شود.

به طور کلی، اسلام سلامتی و تناسب اندام را تشویق و زنان و مردان را به انجام فعالیت بدنی برای حفظ سبک زندگی سالم ترغیب می‌کند.

عالم می‌گوید: ما در طول انجام این اقدام، با افراد بسیار جالبی برخورد کردیم و با افراد بسیاری از فرهنگ‌ها، نژادها و ادیان  مختلف ملاقات کردیم. دین به ما می‌آموزد که همه را دوست بداریم و به همه احترام بگذاریم. ما معتقدیم انسانیت مهم‌تر از ملیت است.

انتهای پیام
captcha