بهره‌گیری از فضای مجازی در نظام تعلیم و تربیت با یکپارچگی سامانه‌ها
کد خبر: 3957120
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
رئیس دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد:

بهره‌گیری از فضای مجازی در نظام تعلیم و تربیت با یکپارچگی سامانه‌ها

خنیفر با اشاره به اهمیت خاص و ویژه فضای مجازی از دیدگاه مقام معظم رهبری، این فضا را کاهش دهنده بسیاری از هزینه‌ها دانست و افزود: با این هدف و با عدم تکثر سامانه‌ها و همچنین با یکپارچگی سامانه‌ها می‌توان ارائه دهنده خدمات ارزنده و شایسته در نظام تعلیم و تربیت کشور بود.

حسین خنیفر

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر، در نخستین دوره ویدئوکنفرانس آموزشی روسای مراکز و پردیس‌ها، کارشناس مسئولان نظارت و ارزیابی کل کشور و رابطان سامانه آموزش عالی با مهم برشمردن تسلط بر سامانه‌های دانشگاه، شناخت سامانه، گردآوری اطلاعات و داده‌ها خصوصاً در نظام‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: توانمندی‌های فکری و مفهومی افزایش قابلیت مدیریتی در اداره تحولات جدید و حتی رفتار و عملکرد کارکنان سازمان را به دنبال دارد. شناخت نداشتن نیز منجر به عدم آمادگی برای مواجهه با هر گونه تغییر و پاسخگویی لازم به نیاز‌های نسل حاضر است.

خنیفر، با اشاره به تغییرات به روز تحصیلات، اطلاعات و دانش بشری حس بسندگی را خطرناک توصیف کرد و گفت: دستیابی به موفقیت‌های کوچک عاملی مهم برای رسیدن به اهداف و موفقیت‌های بزرگ است.

این مقام مسئول، با تاکید بر تهیه گزارش‌های آبشاری سرمایه گذاری بر روی فرصت‌ها را مهم دانست و افزود: در این صورت شاهد افزایش یادگیری در فرد خواهیم بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، تسلط بر سامانه‌های مجازی را برخوردار از دو برتری ذکر کرد و گفت: به روز بودن فرد، افزایش قدرت تفسیر و ارائه خروجی‌های محکم و مستدل از جمله این برتری‌هاست.

دبیر هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان، شناخت بیش از پیش اطلاعات مسموم را دیگر برتری به شرط تسلط بر سامانه‌های مجازی برشمرد و اظهار کرد: جهان در حال تغییر است و روز به روز این شدت تغییرات در حال افزایش است. سرعت این تغییرات نیز به حدی است که در مسیر آن حتی بسیاری از مفاهیم، تحلیل‌ها، نظریه‌ها و تئوری‌های اثبات شده در حال باطل شدن است.

دکتر خنیفر، تصریح کرد: در راستای تحولات و دگرگونی‌های عمیق علمی باید با بهره گیری از دانش آینده پژوهی، چشم اندازی جدید از آینده ترسیم و برای تصمیم گیری‌های درست از راهبرد‌های نوین بهره برد.

وی، حریص بودن در بروز رسانی دانش و آگاهی را فرآیندی مهم برای رهایی از حس موفقیت‌های کاذب و آمادگی برای ورود به دنیای متلاطم روز دانست و ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی موثر رابطه فرد با سیستم، محیط، فضا و دنیا را قابل تعریف می‌کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، شرایط خاص با پدیده حاکم بر جهان گسترده روز را فرصت محک شایستگی‌ها اعلام و خاطر نشان کرد: در این فرصت باید مسلح به دانش روز بود.

دبیر هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان، غفلت از پرش‌ها را از جمله محدودیت‌های دنیای معاصر اعلام کرد و افزود: گام‌های بلند مهیا کننده بستری جدید در شرایط موجود است.

این مقام مسئول، کار با سامانه‌ها، شناخت محیط سامانه‌ها، تاثیر سامانه‌ها، گردآوری داده‌ها، تفسیر داده‌ها، استفاده درست از داده‌ها و حاکمیت بر دنیای هوشمند را مهم‌ترین عوامل اثرگذار در آمادگی و تعامل فرد با شرایط موجود ذکر کرد.

دکتر خنیفر، تغییر محتوا و روش‌های آموزشی، رها شدن معلم از فضای کلاس به فضای لایتناهی را لازمه تفسیری جدید از نظام‌های آموزشی عصر حاضر عنوان و تصریح کرد: نظارت و ارزیابی هم باید در فضایی خلاق انجام شود. باید بحث نظارت و ارزیابی در فضا و بستری جدید بازتعریف شود. باید از فرصت‌های چالشی به خوبی بهره برد. چرا که فرصتی برای آزمایش خطا در اختیار نداریم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر محدود دانستن فرصت‌ها برای تحول و دگرگونی، قرار گرفتن در معرض یادگیری با برپایی دوره‌های آموزشی را ضروری خواند و اظهار داشت: بکارگیری به موقع سامانه‌ها فعالیتی مهم در راستای بهبود کیفیت مدیریت خود به شمار می‌رود.

وی، در پایان با اشاره به اهمیت خاص و ویژه فضای مجازی از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) این فضا را کاهش دهنده بسیاری از هزینه‌ها دانست و افزود: با این هدف و با عدم تکثر سامانه‌ها و همچنین با یکپارچگی سامانه‌ها می‌توان ارائه دهنده خدمات ارزنده و شایسته در نظام تعلیم و تربیت کشور بود.

انتهای پیام
captcha