شکایت مسافر مسلمان از اسلام‌ستیزی در فرودگاه آمریکا
کد خبر: 3957071
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

شکایت مسافر مسلمان از اسلام‌ستیزی در فرودگاه آمریکا

شورای روابط آمریکایی _ اسلامی از مسئولین حوزه حمل و نقل ایالات متحده خواسته است تا از اسلام‌ستیزی علیه مسافر مسلمان در فرودگاه سنت لوئیس، تحقیق کند.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، شورای روابط آمریکایی _ اسلامی (CAIR) از شرکت هواپیمایی دلتا و وزارت حمل و نقل ایالات متحده درخواست کرد تا درباره اتفاقی که برای یک مسافر مسلمان در فرودگاه سنت لوئیس به دلیل نام وی که محمد بوده، پیش آمده است، تحقیق کند.

این شورا که از گروه‌های حقوق مدنی و ذی‌نفوذ مسلمانان گفت که حادثه 27 فوریه در فرودگاه بین‌المللی سنت لوئیس-لمبرت باعث شد مسافر مسلمان پرواز خود را از دست بدهد.

مسافر مسلمان توضیح داد که وی پس از اتمام چک امنیتی در حال رفتن به سمت گیت بود که یک کارمند اداره امنیت حمل و نقل به او گفت که باید به دفتر ثبت ورود برگردد و پس از بازگشت، یک کارمند دلتا از او خواست یک کارت پرواز دیگر بگیرد و در نهایت مسافر پرواز خود را از دست داد.

مسافر مسلمان گفت وقتی دلیل این اتفاق را از کارمند دلتا جویا شده بود، به او گفتند که چون بخشی از نام او محمد است، روی کارت پرواز نام محمد علامت‌گذاری شده است و هنگامی که مسافر خواست که آن کارمند قضیه را شفاف‌تر بگوید، کارمند مزبور با پلیس تماس گرفت.

مروان حمید، دستیار مدیر اجرایی CARE در ایالت میسوری در بیانیه‌ای گفت که نباید نسبت به هیچ فردی به دلیل داشتن یکی از رایج‌ترین نام‌ها در سراسر جهان تبعیض قائل شد.

انتهای پیام
captcha