ایجاد محدودیت نوروزی در مناطق قرمز، نارنجی و زرد
کد خبر: 3957021
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲

ایجاد محدودیت نوروزی در مناطق قرمز، نارنجی و زرد

وزیر کشور با اشاره به تقویت فضای گردشگری با توجه به وضعیت کرونایی، گفت: در مناطق قرمز، نارنجی و زرد، حتماً محدودیت‌هایی اعمال می‌شود تا مردم آنجا را از حیث گردشگری، تجاری و اقتصادی دچار مشکل نکند.

ایجاد محدودیت نوروزی در مناطق قرمز، نارنجی و زردبه گزارش ایکنا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در حاشیه نشست ستاد هماهنگی‌های اطلاع‌رسانی اقتصادی که امروز ۱۳ اسفندماه برگزار شد، با بیان اینکه براساس آمار و ارقام نیروی انتظامی جدیت خوبی در بخش نظارتی داشته است، گفت: همکاری‌های اصناف در حوزه نظارت قابل تقدیر است و امیدواریم این فعالیت‌ها و هماهنگی‌ها ادامه داشته باشد.

وی در رابطه با تأمین کالا‌ها و نظارت بر قیمت‌ها برای ایام نوروز، گفت: در جلسه امروز دستگاه‌های متولی گزارشی از ذخیره‌سازی کالا‌ها ارائه کردند و در این زمینه نگرانی نداریم. در مورد تعیین قیمت‌ها و نظارت‌ها و تنظیم بازار به ویژه برای کالا‌های اساسی و ضروری قیمت‌هایی مشخص شده است و امروز هم مسئولیت و وظیفه تعزیرات و اتحادیه‌ها و صنوف برای نظارت دقیق مشخص شد و به استانداران و فرمانداران هم این موضوع ابلاغ می‌شود تا در استان‌ها هم ستادی برای این کار تشکیل شود.

وزیر کشور ادامه داد: گزارشی در رابطه با کمیت و کیفیت تولید کالا‌ها پس از تحریم‌ها به ویژه در صنایع پوشاک، صنایع خانگی و لبنیات در جلسه مطرح شد. این گزارش‌ها نشان می‌دهد که از حیث کمیت و کیفیت کالا با رشد بسیار مناسبی مواجه هستیم و رسانه‌ها هم باید به مسائل بپردازند و این موفقیت‌ها را با توجه به شرایط تحریم و افزایش قیمت ارز و مقرون به صرفه بودن تولید و از طرفی دیگر ممنوعیت ورود کالای قاچاق است، گزارش دهند.

وی افزود: افزایش قیمت ارز شرایطی ایجاد کرد که در بحث تولید در حوزه‌های مختلف با کمیت و کیفیت خوب و مناسب روبه رو هستیم.

رحمانی فضلی در رابطه با ثبت سفارش کالا برای ۶ ماه نخست ۱۴۰۰، گفت: با توجه به شرایط انتخابات در سال ۱۴۰۰، تغییر دولت و نوع فضای سیاسی و اقتصادی که در این ایام خواهیم داشت، تأکید بر این است هم در تأمین و ذخیره‌سازی و هم ثبت سفارش کالا تصمیمات مناسبی گرفته شود که قرار شد از الان حداقل برای سه ماه، همه پیش‌بینی‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: در بحث هماهنگی‌های همه اعضای جلسه در تقویت و تشویق استفاده مطلوب مردم از فضای گردشگری با توجه به وضعیت کرونایی، امیدواریم وضعیت طوری باشد تا استان‌های بیشتری بتوانند از این فضا استفاده کنند و نشست تأکید شد در مناطق قرمز، نارنجی و زرد، حتماً محدودیت‌هایی اعمال می‌شود تا از حیث گردشگری، تجاری و اقتصادی، مردم آنجا را دچار مشکل نکند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه حدود یک سال است که مردم چنین مشکلی دارند، تصریح کرد: به طور دقیق در سه نوروز ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰، مردم با محدودیت مواجه هستند. در سال ۹۸، بحث سیل و سال ۹۹ بحث کرونا را داشتیم و برای ۱۴۰۰ هم ادامه معضل کرونا را داریم که توصیه شد با رعایت پروتکل‌ها و شرایط اعلامی، بتوانیم گردشگری مناسب را برای خرید و فروش مناسب داشته باشیم.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش اصناف، برگزاری نمایشگاه‌های بهاره ممنوع است و جشنواره‌های فروش از امروز آغاز شده است. از مردم خواهش می‌کنم همان طور که ظرف یک سال، همکاری و هماهنگی خوبی با ستاد ملی کرونا داشتند، این همکاری خود را تا زمانی ادامه دهند که این روند ثابت نزولی ادامه داشته باشد.
انتهای پیام
captcha