رؤیای عجیب قاری مصری و احضار به اتحادیه حافظان و قاریان
کد خبر: 3956937
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

رؤیای عجیب قاری مصری و احضار به اتحادیه حافظان و قاریان

محمود شحات انور، قاری ممتاز مصری پس از روایت رؤیای عجیب خود در یک رسانه مصری، برای ارائه توضیحات به اتحادیه حافظان و قاریان مصر احضار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک، شیخ محمود شحات انور، قاری مشهور مصری چندی پیش در گفت‌وگو با الیوم السابع، عجیب‌ترین رؤیای خود را از سیر در آسمان هفتم روایت کرد. روایت این خواب عجیب، جنجالی را در شبکه‌های اجتماعی مصر برانگیخت.
 
به دنبال انتشار این خبر، اتحادیه حافظان و قاریان قرآن کریم در مصر، این قاری مصری را برای ارائه توضیحاتی در خصوص رؤیای عجیبش احضار و در بیانیه‌ای اعلام کرد که انجام تحقیقات از محمود شحات انور با حضور اساتید اصول عقاید دانشگاه الازهر انجام خواهد شد.
 
محمود الشحات انور در مورد خواب عجیب خود گفته بود: من زمانی تصمیم گرفتم که یک ماه کامل را فقط برای خدا زندگی کنم. لذا از منزل برای هیچ کاری خارج نمی‌شدم و وقت خود را صرف قرآن خواندن می‌کردم به طوری که هر دو روز یک قرآن را ختم می‌کردم. لذا به مرحله‌ای روحانی و معنوی رسیده بودم که از هرچیزی کناره گیری می‌کردم. تا اینکه یک شب پیش از خواب روی تخت نشستم و سوره‌های یونس، هود و یوسف را به طور کامل قرائت کردم؛ پس از آن در خواب شخصی شبیه رسول خدا(ص) ‌را مشاهده کردم که از من می‌خواست همراه با او به آسمان بروم.
 
وی در ادامه می‌گوید:‌ من به همراه آن شخص به آسمان هفتم رفتم و ستارگان را در زیر پاهایم می‌دیدم. به او گفتم: کجا می‌رویم؟ او گفت: ستاره‌ها را دیدی؟ حالا بیا و به سوی خداوند بالا برو.
 
محمود الشحات افزود: او دست مرا گرفت و من با وحشت از خواب بیدار شدم. وضو گرفته و دو رکعت نماز بجا آوردم و پس از استغفار، مجدداً به خواب رفتم.
 
این قاری مصری توضیح داد که به چند نفر برای تعبیر خواب خود مراجعه کرده است و آنها به اجماع گفته‌اند که او در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و خداوند او را دوست دارد. محمود الشحات انور سرانجام تعبیر خواب خود را از دوست مورد اعتمادش سوال می‌کند و او می‌گوید که این خواب به معنای آن است که خداوند تو را دوست دارد و می‌خواهد صوت تو را بشنود. پس به مسیر خود و قرائت قرآن ادامه بده.
 
وی در جلسه ارائه توضیحات به اتحادیه قاریان و حافظان قرآن مصر توضیح داد که نمی‌خواسته با روایت این خواب، جنجال برپا کند و در مطالبی که روایت کرده صادق بوده است.
 
او افزود: خوابی که روایت کردم اگر دروغ گفته باشم، خداوند عزوجل مرا مجازات خواهد کرد. من تنها به این دلیل آن را برای مردم روایت کردم که می‌خواستم نسل جوان هم اهمیت و منزلت تلاوت قرآن کریم در دنیا و آخرت را درک کنند.  
انتهای پیام
captcha