ثبت‌ نام 2500 همدانی در آزمون سراسری قرآن / برگزاری آزمون به بهار سال آینده موکول شد
کد خبر: 3956879
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵

ثبت‌ نام 2500 همدانی در آزمون سراسری قرآن / برگزاری آزمون به بهار سال آینده موکول شد

سرپرست کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: نزدیک به دو هزار و 500 نفر از استان همدان در مسابقات سراسری قرآن و عترت شرکت کردند.

ثبت‌نام 2500 همدانی در آزمون سراسری قرآن / برگزاری آزمون به بهار سال آینده موکول شدهادی شیرمحمدی، سرپرست کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت قرار بود در نیمه اول اسفندماه برگزار شود اما با توجه به وجود مشکلات زیرساختی و فنی که به علت حجم بالای استقبال‌کنندگان رخ داده بود و سیستم پاسخگوی این حجم بالا نبود، زمان برگزاری آزمون به بهار سال آینده موکول شد.

وی با بیان اینکه فراخوان ثبت‌ نام این آزمون سراسری از آذرماه منتشر شده بود، افزود: از استان همدان حدود دو هزار و 500 نفر در این مسابقات ثبت‌ نام کرده‌اند.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه آزمون به‌صورت متمرکز بوده و ثبت‌ نام برای عموم آزاد بود، افزود: به‌دلیل شرایط ایجاد شده در زمینه شیوع ویروس کرونا، آزمون به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آزمون در سه رشته ترجمه و مفاهیم قرآن، حفظ قرآن و معارف اهل‌ بیت(ع) برگزار خواهد شد، تصریح کرد: ترجمه و مفاهیم قرآن در رشته‌های ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره خواهد بود، معارف اهل‌ بیت(ع) در رشته‌های حفظ و مفاهیم نامه 31 نهج‌البلاغه و حفظ و مفاهیم دعای 20 صحیفه سجادیه خواهد بود.

شیرمحمدی یادآور شد: در حفظ قرآن نیز متقاضیان در رشته‌های حفظ سوره بقره، حفظ جزء اول، حفظ جزء 5، حفظ جزء 15، حفظ جز 20، حفظ جزء 25، حفظ جزء 30 و حفظ کل به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha