شرح بیان آیات مشابه در برنامه رادیویی «درسنامه حفظ موضوعی آیات قرآن» + صوت
کد خبر: 3956872
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵

شرح بیان آیات مشابه در برنامه رادیویی «درسنامه حفظ موضوعی آیات قرآن» + صوت

برنامه «درسنامه حفظ موضوعی آیات قرآن» به همت شبکه رادیویی قرآن با دعوت از کارشناسان حفظ و شرح و تفسیر آیات، بیان آیات مشابه و شأن نزول آیات و مفاهیم و بیان قواعد و احادیث می‌پردازد.

به گزارش ایکنا؛ برنامه «درسنامه حفظ موضوعی آیات قرآن» به همت شبکه رادیویی قرآن و با حضور و کارشناسی سیدمحمدمهدی بحرالعلوم، حافظ و خادم‌القرآن و سیدمحسن میرباقری، پژوهشگر با موضوعات متنوع اخلاقی و تربیتی پخش می‌شود.

این برنامه طی ایام هفته به جز پنج‌شنبه و جمعه، صبح‌ها از ساعت 9:10 با دعوت از کارشناسان حفظ و شرح و تفسیر آیات، بیان آیات مشابه و شأن نزول آیات و مفاهیم و بیان قواعد و احادیث به سمع و نظر مخاطبان این رادیو می‌رسد.

طی  برنامه «درسنامه حفظ موضوعی آیات» امروز، 11 اسفندماه به آیات هفتم و هشتم سوره مبارکه زلزال «فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ / وَ مَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ» پرداخته شد. محمدمهدی بحرالعلوم با اشاره به اینکه این آیات از مصادیق آیات مشابه است، گفت: بنابراین آیات انسان نتایج اعمال خود را و خود آن اعمال را در قیامت خواهد دید. چیزی از اعمال انسان گم و نابود نمی‌شود، نتیجه برای انسان است یا در دنیا یا در آخرت و سوره زلزال درباره آخرت است. بنابراین مطئمن باشید اگر کمترین کار خیری انجام دهید، نتیجه آن را خواهید دید و اگر کمترین کار بدی نیز انجام دهید، نتیجه آن را خواهید دید. حفظ این دو آیه ساده است، اما نکته مهم در امر حفظ این است که درست بخوانید و درست حفظ کنید تا اشتباهی در تلاوت آیه نداشته باشید.

کد

در بخش دیگر این برنامه، سیدمحسن میرباقری، پژوهشگر قرآنی با اشاره به این دو آیه و اینکه برخی از آیات قرآن چون آیات هفتم و هشتم سوره مبارکه زلزال بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: اگر فردی به اندازه سنگینی یک ذره، عمل خیری انجام دهد، نتیجه آن را می‌بینید و اگر فردی به اندازه سنگینی یه ذره، عمل شر و بدی انجام دهد، نتیجه آن را می‌بینید. عمل در روز قیامت چنانکه در روایات متعدد آمده است، ممثل می‌شود.

یادآور می‌شود، در برنامه‌های گذشته درسنامه حفظ موضوعی آیات، از حضور حجت‌الاسلام ابوالفضل حکیمی، حافظ کل قرآن و مدیر مؤسسه کریمه اهل‌بیت(ع) استفاده شده است.

این برنامه، کاری از گروه آموزش رادیو قرآن است که به تهیه‌کنندگی فاطمه کاشانی وحید شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰:۱۵ از رادیو قرآن موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز تقدیم شنوندگان می‌شود.

انتهای پیام
captcha