بزرگداشت ادیب مسیحی محب اهل بیت(ع) در لبنان
کد خبر: 3956709
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
در قالب وبینار برگزار می‌شود؛

بزرگداشت ادیب مسیحی محب اهل بیت(ع) در لبنان

مراسم گرامیداشت صد و نهمین سالگرد ولادت و هفدهمین سال درگذشت «سلیمان كتانی»، ادیب بزرگ و سرشناس مسیحی لبنانی به همت رایزنی فرهنگی ایران در لبنان در قالب وبینار برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در لبنان، این وبینار با عنوان «سلیمان كتانی و امامت ارزش‌ها» فردا دوشنبه، یازدهم اسفند ماه، ساعت یازده و نیم صبح به وقت تهران در فضای زوم برگزار می‌شود.

عباس خامه‌یار،  رایزن فرهنگی ایران در لبنان، غالب عبدالله غانم، رئیس شورای عالی قضایى لبنان، حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها در ایران، كشیش نعمه صلیبا، پژوهشگر روابط اسلام و مسیحیت، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی و رئیس مجتمع تاریخ جامعة المصطفی(ص) العالمیه، شیخ فضل مخدر، رئیس كانون فرهنگی لبنان و كشیش طونی غانم، پژوهشگر گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت از شرکت‌کنندگان این وبینار اعلام شده‌اند.

شیخ حسین شحاده؛ دبیركل مركز گفت‌وگوی ادیان، فرهنگ‌ها و توسعه لبنان، صادق المخزومی؛ رئیس مؤسسه فرهنگی ادیان و گفت‌وگو در نجف اشرف، فهد الباشا؛ نویسنده و روزنامه‌نگار معاصر، نایف ابراهیم معتوق؛ نویسنده معاصر، لیندا طبوش؛ استاد فلسفه و روانشناسی دانشگاه لبنان، جرج ملحم حداد؛ مدیر سابق اداره آموزش لبنان، فرنسوا طانیوس حبیقه؛ رئیس جنبش فرهنگی منطقه «بسكنتا» و سبع امین ابوحیدر؛ نائب‌رئیس شهرداری بسكنتا از دیگر شرکت‌کنندگان در مراسم خواهند بود.

سوزان خلیل نیز اجرای نشست را بر عهده خواهد داشت و مكان وبینار نیز « Zoom Meeting 275 085 8949» خواهد بود.

علاقه مندان برای مشاهده برنامه از طریق تلفن همراه می‌توانند به آدرس خبرگزاری یونیوز «: http://www.u-news.net/ar/20/10/2677/Live-%7C-Unews-Agency.htm» مراجعه کنند.

زنده‌‌یاد «سلیمان كتانى»، اندیشمند و نویسنده معاصر، ادیب و شاعر زبردست و مشهور مسیحی لبنانی، یکی از نام‌آوران زلال‌دل و پاك‌سرشت و دوستدار اهل‌بیت به شمار می‌آمد، دیروز شنبه، 9 اسفندماه ۱۳۹۹‌ صد و نهمین سالگرد تولد و نیز هفدهمین سالگرد درگذشت او بود.

عباس خامه یار، رایزن فرهنگی ایران در لبنان در دلنوشته‌ای درباره کتانی آورده است: گرچه در سال‌های آخر عمر او، بزرگداشت‌هایی برایش گرفته شد و مركز فرهنگی امام خمینی(ره) بیروت در مركز یونسكو در جلسه باشكوهی در سال 2000 و رایزنی فرهنگی كشورمان در بیروت نیز در سال 2003 از مقام او تجلیل کردند و پیش از او هم امام موسی صدر یكبار در منزل كتانی حضور یافت و به سخنرانی‌اش گوش ‌فراداد و حتی نماز را در آنجا اقامه كرد، اما در عین حال با خاموش شدن شمع حیات این بزرگ‌مرد و سرآمد ادیبان عرب و نورافشان «ادبیات ولایی» در جهان عرب، نامش نیز به تدریج به خاموشی گرایید؛ به‌گونه‌ای كه نسل امروز ما كمتر نام او را شنیده و نسل‌های گذشته هم كمتر نام او را بر زبان می‌آورند.

انتهای پیام
captcha