نجباء: موهنان به مقاومت عراق تجزیه‌طلبان هستند
کد خبر: 3956509
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

نجباء: موهنان به مقاومت عراق تجزیه‌طلبان هستند

جنبش نجباء عراق ضمن تأکید بر بی‌پاسخ نماندن تجاوز آمریکا به مرزبانان عراقی گفت که موهنان به مقاومت در داخل عراق نیز عده‌ای تجزیه‌طلب هستند که اهمیت دفاع از کرامت عراق و خون‌های ریخته شده در مبارزه با تروریسم را درک نمی‌کنند.

به گزارش ایکنا، رئیس شورای سیاسی نُجَباء عراق در واکنش به تروریست خواندن رزمندگان مقاومت عراق توسط فؤاد حسین، وزیر خارجه دولت مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور از تصمیمات تجزیه‌طلبانه این وزیر عراقی در قبال این کشور پرده برداشت.

وزیر امور خارجه دولت موقت عراق در گفت‌وگوی تفصیلی با شبکه السومرية در اظهاراتی موهن نسبت به مجاهدت گروه‌های مقاومت عراقی اظهار کرد: چیزی تحت عنوان مقاومت در عراق وجود ندارد و آن‌ها در مقابل دولت عراق مقاومت می‌کنند. آن‌هایی که به اسم مقاومت شناخته می‌شوند، در واقع تروریست هستند(!). آن‌ها تروریست هستند، نیروهای مقاومت نیستند(!).

«فؤاد حسین» در ادامه با اشاره به حملات اخیر صورت گرفته علیه منافع ایالات متحده در خاک عراق مدعی شد: آن‌ها علیه چه کسانی مقاومت می‌کنند؟ دولت عراق، دولت دموکراتیک است؛ می‌توانند وارد پارلمان شوند و اظهاراتشان را بیان کنند. آنانی که موشک‌ها را شلیک می‌کنند، تروریست هستند و من این را واضح می‌گویم(!). آن‌ها علیه مردم و دولت عراق هستند. بنابراین، ما در عراق مقاومت نداریم و البته اگر می‌خواهند مقاومت کنند، باید مسالمت‌آمیز باشد. بیایند و گفت‌وگو کنند، چراکه مسیرهای گفت‌وگو وجود دارد.

در همین رابطه، رئیس شورای سیاسی مقاومت اسلامی نُجَباء روز جمعه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: آری! تو نمی‌دانی مقاومت چیست، چراکه یک روز گفتی ما ( منطقه کردستان) جزیی از عراق نیستیم. از این رو است که اهمیت دفاع از کرامت عراق و خون‌هایی که برای آن ریخته شده را درک نمی‌کنی!

شیخ «علی الاسدی» تصریح کرده است: متأسفانه کسی در رأس دستگاه دیپلماتیک دولت عراق است که بدیهیات سیاست و ساختارهای آن را نمی‌داند، ولی ما به او خواهیم فهماند که دولت عراق از چه جایگاهی برخوردار است. او متوجه خواهد شد که چگونه باید از مقاومت تقدیر و زمانی‌که درباره آن سخن به میان می‌آورد، ادب را رعایت کند.

از سوی دیگر جنبش نُجَباء عراق محکومیت شدید حمله آمریکا به پایگاه‌های مرزی الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه، به مرتکبان و تسهیل‌کنندگان این جنایت گوشزد کرد که مقاومت به آن‌ها پاسخی سخت و متناسب خواهد داد.

مقاومت اسلامی نُجَباء با انتشار بیانیه‌ای رسمی حمله هوایی آمریکا به مرزبانان عراقی را محکوم و تأکید کرد که مقاومت عراق این جنایت را بدون پاسخ نمی‌گذارد.

در بیانیه نُجَباء آمده است: در زمانی که این کشور عزیز با پیچ وخم‌های خطرناکی در همه زمینه‌ها مواجه است، نیروهای اشغالگر آمریکایی اقدامات خود در نقض حاکمیت عراق را توسعه می‌بخشند و علاوه بر تجاوز به خاک این سرزمین، تعداد نیروهای خود را افزایش داده و به نصب سامانه پدافندی در داخل شهرها و دخالت در مسائل سیاسی و اجتماعی عراق ادامه می‌دهد.

انتهای پیام
captcha