ضرورت انجام تدابیر لازم برای مقابله با ویروس انگلیسی در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3956039
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰

ضرورت انجام تدابیر لازم برای مقابله با ویروس انگلیسی در چهارمحال و بختیاری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اخبار کرونا باید در صدر اخبار رسانه‌ها قرار بگیرد، گفت: متأسفانه شاهد عادی‌انگاری مردم نسبت به این ویروس هستیم، خواه ناخواه ویروس کرونای انگلیسی وارد استان می‌شود، بنابراین باید از هم اکنون تدابیر لازم برای مقابله و درمان اندیشیده شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، امروز، ششم اسفندماه در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با تأکید بر اینکه ویروس جهش‌یافته در حدود ۱۰ استان کشور مشاهده شده است، اظهار کرد: وضعیت این ویروس بسیار نگران‌کننده است، متأسفانه در اکثر نقاط استان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: ویروس کرونای انگلیسی در استان‌های همجوار مانند اصفهان و خوزستان گزارش شده است، همچنین اکثر شهرستان‌های استان خوزستان در وضعت قرمز قرار دارند، بنابراین این وضعیت برای استان در آینده نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند.

وی تأکید کرد: اگر کرونای انگلیسی جدی گرفته نشود، در روزهای منتهی به سال نو با شرایط بحرانی مواجه می‌شویم، تقاضامندیم مردم در این ایام تنها برای موارد ضروری از منزل خارج شوند، شلوغی بازار نگران‌کننده است.

مردانی با بیان اینکه نظارت و بازرسی بر اجرای محدودیت‌های کرونایی کاهش یافته است، یادآور شد: در رابطه با سلامت مردم با کسی تعارف نداریم و هر کسی سلامت مردم را به خطر بیندازد با او به‌شدت برخورد می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: طبق محدودیت‌های هوشمند کرونایی، نباید به خودروهای شخصی اجازه خروج از شهرهای قرمز داده شود، بنابراین محدودیت‌ها در استان خوزستان جدی گرفته شود، همچنین در گردنه تاراز و سد کارون چهار از ورود خودروهای غیربومی از استان‌های مجاور جلوگیری به‌عمل آید، این مسئله به فرمانداران شهرستان‌های هم‌مرز با خوزستان اطلاع داده شده است.

وی با اشاره به اینکه اخبار کرونا باید در صدر اخبار رسانه‌ها قرار بگیرد، توضیح داد: متأسفانه شاهد عادی‌انگاری مردم نسبت به این ویروس هستیم، خواه ناخواه ویروس کرونای انگلیسی وارد استان می‌شود، بنابراین باید از هم اکنون تدابیر لازم برای مقابله و درمان اندیشیده شود، در جلسه آینده ستاد کرونا برای این موضوعات تصمیم‌گیری می‌شود.

مردانی توصیه کرد: برای نحوه فعالیت اصناف در روزهای منتهی به سال نو دستورالعمل و پروتکل تهیه شود، اگر محدودیت‌ها و نظارت‌ها با جدیت دنبال نشود، ناچار به اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه در ایام منتهی به سال نو هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان ممنوعیت تردد شبانه از ساعت 21 شب تا چهار صبح هم‌چنان برقرار است، بیان کرد: برای کنترل مبادی استان نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: باتوجه به وضعیت کشور و شرایط ویروس جهش‌یافته برگزاری نمایشگاه‌، همایش، همه جشنواره‌ها و مسابقات ممنوع است، همچنین در جلسات پذیرایی انجام نشود.

مردانی با بیان اینکه راه‌اندازی مجدد نقاهتگاه‌ها برای نگهداری از بیماران مبتلا به ویروس جهش‌یافته ضروری است، بیان کرد: در تمامی شهرستان‌ها حداقل باید یک نقاهتگاه راه‌اندازی شود، همچنین این نقاهتگاه‌ها باید به تجهیزات مدرن بهداشت و درمان مجهز باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان در خصوص برپایی نمایشگاه تخصصی مبلمان در شهرکرد، اظهار کرد: در نمایشگاه تخصصی ورود برای عموم آزاد نیست، باید وضعیت رعایت پروتکل‌ها در این نمایشگاه رصد شود.

 

انتهای پیام
captcha