کتابخانه تخصصی آیت‌الله مصباح یزدی در دانشگاه شهرکرد افتتاح شد
کد خبر: 3954526
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴

کتابخانه تخصصی آیت‌الله مصباح یزدی در دانشگاه شهرکرد افتتاح شد

کتابخانه تخصصی آیت‌الله مصباح یزدی، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و تعدادی از مسئولان در دانشگاه شهرکرد افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه ۲۸ بهمن‌ در آیین افتتاح کتابخانه تخصصی آیت‌الله مصباح یزدی، اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی از شخصیت‌هایی است که قدرش مجهول ماند، غبارهایی که بازیگری‌های دنیایی، سیاسی و غیرخدایی شکل می‌گیرد، در حقیقت غبار بر واقعیات و چهره‌های حقیقی می‌نشاند و افرادی که این کارها را انجام دادند و در این دام‌ها افتادند، باید پشیمانی بکشند.

وی افزود: نمونه بارز آن شهید بهشتی به اندازه‌ای مظلومیت بعد از انقلاب را تحمل کرد که امام راحل فرمودند شهادت شهید بهشتی در برابر مظلومیتش ناچیز است، زیرا شهادت درجه رفیعی است، ولی مظلومیتی که در اثر غبارافکنی‌ها و نامهربانی‌ها به وجود می‌آید و موجب ایجاد چنین ظلم‌هایی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی از جمله چهره‌هایی بود که با وجود عمر با برکتشان، تمام وجودش علم، دین، خدمت به مردم و معارف اهل‌بیت بود، اما متأسفانه غبارافکنی‌ها و ستم‌هایی که روا داشته شد، چهره ایشان را برخی‌ها نوع دیگری جلوه دادند.

وی بیان کرد: از عنایات غیبی پروردگار بوده که ایشان در کنار مرحوم آیت الله بهجت دفن شوند، به این مزار و زیارتگاه افراد عام و خاص می‌آمدند و با اخلاص، دل شکسته و هم و غم و گرفتاری که داشتند حاجت می‌گرفتند، قرآن و دعا می‌خوانند، از طرفی نیز ارتباط عمیق میان این دو بزرگوار وجود داشت.

نکونام ادامه داد: سالیان سال آیت‌الله مصباح یزدی از محضر آیت‌الله بهجت استفاده کرده بود که ارتباط عاطفی فوق‌العاده و سفارشاتی نسبت به ایشان داشتند.

وی افزود: هرچه در توان است نباید اجازه داد غبار آلودگی صورت گیرد که در این میان مراکز علمی، حوزوی، دانشگاهی و جاهایی که تولید فکر و اندیشه می‌کنند در این جهت رسالت دارند و مؤثر هستند، نباید اجازه دهند غبارآلودگی صورت گیرد و این اتفاق باز هم تکرار شود، باید افرادی همچون شهید بهشتی و آیت‌الله مصباح یزدی عبرت شوند، بنابراین لازم است تلاش‌هایی صورت گیرد تا این غبارها برطرف و چهره واقعی نشان داده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه نشان دادن آثار و تألیفات این بزرگوار در بخش‌های مختلف بسیار مهم است، تصریح کرد: این امر از ضرورت‌های جامعه بوده و تلاش‌ها و خدمات بسیاری در تربیت نیروی انسانی صورت گرفت، در مؤسسه ایشان چهره‌های بلند علمی و معرفتی تربیت و پرورش یافتند و هر یک از آن افراد، اکنون مؤسسه‌های فراوان علمی تأسیس و به نخبه‌پروری، شاگردپروری و رشد و تولید علم می‌پردازند.

وی بیان کرد: این شخصیت بزرگوار مدیریت، تدبیر و برنامه‌های هوشمندانه‌ای در این مؤسسه داشت و هواداریش از انقلاب بود، این روحیه تا جایی بود که دشمنان به دنبال آیت‌الله مصباح یزدی بودند و زمانی که از دنیا رفت، اظهار خوشحالی کردند که راه برای دموکراسی شیطانی باز می‌شود، اما این شخصیت به اندازه‌ای نقش‌آفرین بود که توانست در درون آن شیطان بزرگ و در دنیا اثرگذار باشد.

انتهای پیام
captcha